
طراحی-لوگو
هیچ یک،اگر شما در حال خواندن این مطلب هستید احتمالا میخواهید یک کسبوکار کوچک یا یک تغییر ناگهانی خیلی زود داشته باشید. و احتمالا سوالاتی به ذهنتان میآید مانند «آیا من واقعا به این لوگو نیاز دارم؟» یا «بله من واقعا به آن نیاز دارم اما چگونه میتوانم با یک بودجه به آن برسم؟» این مطلب به شما کمک میکند تا از سردرگمی بیرون بیایید تا بتوانید به بهترین سطح کسبوکار خود برسید و به بازار وارد شوید.
اول از همه شما به یک لوگو نیاز دارید. مهم نیست که کسبوکار شما کوچک است یا بزرگ. حتی اگر شما یک صابون دستساز تولید میکنید و آن را به بستگان و دوستان خود میفروشید باز هم به یک لوگو نیاز دارید. اگر شما قصد کسب درآمد از یک ایده را دارید به یک لوگو هم نیاز دارید. در غیر این صورت کار شما، تلاش شما، تصویر شما و برند آینده شما مانند انگور در یک بقالی به همه تعلق میگیرد. اما مهمتر از همه، طرح نهایی شما باید به حد کافی موثر باشد تا کار شما را ارتقا دهد. در اینجا چند نکته آوردهام که این کار را برای شما آسانتر و سرگرمکنندهتر میکند.
ایده بگیرید.
اولین قدم برای یک لوگوی خاص، ایده است. بنابراین مغز خود را با تجربیات و خیالات جدید پر کنید. از هر چیزی که به دردتان میخورد استفاده کنید. پیادهروی کنید و از طبیعت الهام بگیرید. یا از یک نمایشگاه هنری دیدن کنید. مراقبه، عکاسی، ورزشهای عملی… به طور خلاصه، هر نوع فعالیتی که به شما انرژی میبخشد و از آن لذت میبرید میتواند به شما کمک کند تا یک ایده انقلابی را به دست آورید.
رقبا را بررسی کنید.
ورقزدن وبسایتها یا پروفایلهای شبکههای اجتماعی رقیبان بالقوه همیشه مفید است نه تنها برای قضاوت لوگوهای آنها بلکه برای تحلیل آنها. آیا لوگوی رقیب شما موثر و جذاب است؟ سعی کنید به روشهایی فکر کنید که به سودآوربودن شرکت رقیب کمک کرده است. آیا باید چیزی را تغییر دهید؟ چرا؟ همه این سوالات در واقع میتوانند به شما کمک کنند تا درک خود را از برند و همچنین استراتژی بازاریابی آینده بالا ببرید. نقاط قوت و ضعف رقیبان خود را را پیدا کنید و از آنها استفاده کنید.
یک هسته معنایی خلق کنید.
هدف اصلی یک لوگوی تجاری، ایجاد یک ارتباط بهیادماندنی با برند است. بنابراین همیشه ایده خوبی است که بخواهید چیزهایی را با شرکت یا محصولتان ارتباط دهید.
همه لغات توصیفی را که میخواهید بخشی از برندتان باشد بنویسید. برای مثال، اگر جواهرات میفروشید احتمالا به این چیزها فکر میکنید: الماس، زیبا، لوکس، زنانه، ظریف، شاهانه و… . به این ترتیب یک هسته معنایی ایجاد میکنید و زمانی که شما آماده طراحی میشوید این یک دارایی بزرگ به حساب خواهد آمد. شما یا گروهی که استخدام کردهاید میتوانید از این هسته معنایی برای انتخاب فونت مناسب، رنگ و جلوههای بصری استفاده کنید.
لوگوی مناسب را انتخاب کنید.
گاهی اوقات این سوال به همین سادگی است: «چه نوع لوگویی برای کسب کار خود میخواهید؟» واقعا میتواند یک کارآفرین را تحت تاثیر قرار دهد. در بهترین حالت، پاسخ این خواهد بود: «من میخواهم عالی باشد.» اینگونه اشتباه نکنید. زمان بگذارید و نوعی از لوگو را که شما فکر میکنید به درد کارتان میخورد انتخاب کنید.
این لوگو میتواند اینگونه باشد:
تصویری. مانند NIKE. اگر قصد دارید جهانی شوید، چنین لوگوهایی عالی هستند. زیرا تصاویر نیازی به ترجمه ندارند. همچنین اگر مایل به ارسال یک پیام خاص یا یک حس به مخاطبانتان باشید، نیز لوگوی تصویری موثر خواهد بود.
مونوگرام. مانند CNN. اینها برای کسبوکارهایی که یک نام طولانی دارند یا چند مالک دارند فوقالعاده است.
مونوگرام یکی از موثرترین ابزارهای برندسازی و بازاریابی است.
علامت. مانند SAMSUNG. این ارزانترین روش برای شناخت نیازمندیهای تازهواردان است. فقط مطمئن شوید که نام شرکت شما خیلی طولانی نباشد.
به ترندها نگاهی بیندازید.
وقتی آماده طراحی لوگو میشوید، همیشه گزینههای خوب و متنوعی مثل لوگوهای سیاه و سفید زیبا و پررنگ وجود دارند. اما اگر شما میخواهید بسیار جذابتر شود نترسید و این کار را بکنید. بیرون بروید و آخرین ترندهای طراحی را بشناسید. برای مثال، شما ممکن است رنگهای پررنگ مثل بنفش جیغ که رنگ سال است را تجربه یا تایپوگرافی کنید.
طرحکشیدن را رها نکنید.
شما هرگز نمیدانید چه زمانی مغز یک ایده را که میتواند شما را غنی کند به ذهنتان میآورد. بنابراین همیشه چیزی برای رسم یک طرح داشته باشید. چه بر روی یک گوشی یا حتی بر روی یک دستمال حولهای. نگران نباشید به کشیدن بپردازید، زیرا این یک پایگاه عالی است که میتوانید در طراحی یک لوگو از آن استفاده کنید.