جیامسی ساوانا
در دورانی که رقبایی مانند فورد ترانزیت و رم پرومستر با طراحی مدرن و اروپایی بازار را در دست گرفتهاند، این ونهای کلاسیک آمریکایی همچنان به فرمول قدیمی خود وفادار ماندهاند. برای مدل ۲۰۲۶، ساوانا همچنان با دو پیشرانهٔ بنزینی تنفس طبیعی عرضه میشود. موتور پایه یک واحد ۴.۳ لیتری V6 با کد LV1 است که ۲۷۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۴ نیوتن متر گشتاور تولید میکند اما انتخاب اصلی برای کارهای سنگین، پیشرانهٔ ۶.۶ لیتری V8 با کد L8T است که با تولید ۴۰۱ اسب بخار قدرت و ۶۲۹ نیوتن متر گشتاور، یک هیولای آهنین واقعی به شمار میرود. این موتور به دلیل بلوک چدنی و عدم استفاده از تکنولوژیهای مدرنی مانند استارت-استاپ یا سیستم غیرفعالسازی سیلندرها، به دوام و جانسختی شهرت دارد. هر دو پیشرانه به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل هستند و هیچ گزینهای برای سیستم چهارچرخ محرک وجود ندارد.
ساوانا ۲۰۲۶ در نسخههای مختلفی عرضه میشود تا پاسخگوی نیازهای گوناگون باشد. مدلهای باری و مسافری با دو فاصلهٔ محوری ۳۴۳ سانتیمتر و ۱۵۵ ۳۹۴ سانتیمتر در دسترس هستند و نسخهٔ مسافری بسته به انتخاب فاصله محوری، ظرفیت ۱۲ یا ۱۵ سرنشین را دارد. مدلهای شاسی نیز با فاصلههای محوری بلندتر و گزینهٔ مخزن سوخت غولپیکر ۲۱۶ لیتری برای کاربریهای سنگین تجاری طراحی شدهاند.
با وجود طراحی قدیمی، این ونها همچنان در بازار محبوب هستند. بر اساس گزارش فروش سهماههٔ سوم سال ۲۰۲۵، جنرال موتورز موفق به فروش ۱۴,۸۷۸ دستگاه ون بزرگ (شامل ساوانا و اکسپرس) شده که نشاندهندهٔ رشد ۵.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است. آمار فروش از ابتدای سال تاکنون نیز با رشد چشمگیر ۵۵.۸ درصدی همراه بوده که ثابت میکند این دایناسورهای دوستداشتنی هنوز مشتریان وفادار خود را دارند.