
در راستای طرح تسهیل خدمات بیمه فضای کسب و کار؛ دعوتنامه هیأتهای تجدیدنظر تشخیص مطالبات، الکترونیکی ابلاغ میشود.
به گزارش هیچ یک از سازمان تأمین اجتماعی، بر اساس اعلام معاونت بیمهای سازمان تأمین اجتماعی و در راستای اجرایی کردن طرح تسهیل خدمات بیمه فضای کسب و کار به عنوان یکی از طرحهای بیستگانه تحولآفرین و توسعهای، از ابتدای تیرماه ۱۴۰۴ دعوتنامه هیأتهای تجدیدنظر تشخیص مطالبات از طریق سامانه خدمات الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی به صورت الکترونیکی ابلاغ میشود.
روانسازی و تسهیل امور جاری کارفرمایان و شعب، پیشگیری از ترددهای متعدد برای اطلاع از زمان برگزاری جلسات و ابلاغ دعوتنامه مربوطه بین محل کارگاه و شعبه و مراجعات بینشهری و استانی و همچنین کاهش هزینهها و مخاطرات ناشی از مکاتبات سنتی و دستی دعوتنامه، از مزایای طرح ابلاغ الکترونیکی دعوتنامه هیأتهای تجدیدنظر تشخیص مطالبات به شمار میروند.
به واسطه عملیاتی کردن طرح مذکور، با اطلاعرسانی بهموقع و برخط مهلت موردنظر کارفرمایان برای آمادگی شرکت در جلسات، تنظیم لوایح دفاعیه و احصاء مدارک و مستندات به شکل بهینه ممکن میشود.
همچنین با اجرایی شدن این طرح، به محض تعیین زمان به اعتراض و صدور دعوتنامه از سوی هیأت تجدیدنظر، دعوتنامه مربوطه با ارسال پیامک اطلاعرسانی در سامانه (ES) برای کارفرمایان دارای پایه ابلاغ الکترونیکی بارگذاری میشود.
دراین گزارش تاکید شده است: با هدف تحقق رضایتمندی حداکثری و جلوگیری از هرگونه تضییع احتمالی حقوق کارفرمایان، ابلاغ دعوتنامه به روش فعلی و به صورت غیرالکترونیکی برای کارفرمایان فاقد پایه ابلاغ الکترونیکی یا در شرایطی که در اجرای دادنامه دیوان عدالت اداری، مطالبات در هیأت همعرض مطرح میشود، مقدور است.