
راههای آسان در کسب ترافیک بیشتر وبسایت
هیچ یک،ترافیک حیات هر کسبوکار آنلاین است و بدون آن موفقیت سخت است. اگر شما ترافیک دریافت نکنید پول، زمان و تلاشی که برای وبسایتتان صرف کردهاید، بیفایده خواهد بود و ارزش سایتتان به خاطر همه آن مشتریان بالقوهای که هرگز آن را نمیبینند افت خواهد کرد. من به شما میگویم که چگونه این کار را انجام دهید.در اینجا پنج روش و تکنیک ازمايششده وجود دارد که در جذب ترافیک سایتتان موثر است.
۱- بدانید که محتوا پادشاه است.
ممکن است یکشبه به نتیجه نرسید اما یک استراتژی محتوای قوی، یکی از بهترین روشهای افزایش ترافیک در درازمدت برای وبسایتتان است. در گذشته، احتمالا این به معنای پرکردن صفحهتان با کلیدواژهها و تلاش در افزایش مصنوعی رتبه صفحه نتایج موتور جستوجویتان بوده است. اما گوگل، اکنون به صراحت خلاف این گفته را بیان میکند. در حالی که ایجاد محتوای فرندلی سئو هنوز مهم است، الگوریتمهای جستوجوی پیشرفته گوگل، همیشه کارایی بهتری دارند.میانبرها، مانند کلیدواژههای اضافهشده به الگوریتم گوگل و افزایش رتبه یک صفحه، نه تنها ناکارآمد هستند بلکه کیسمتریکز هشدار میدهد که ممکن است گوگل سایت شما را جریمه کند. به علاوه، محتوای باکیفیتی که به مراتب بیشتر به اشتراک گذاشته میشوند باعث ایجاد بک لینکهایی برای وبسایتتان میشود. بک لینکها نه تنها ترافیک ارگانیک بیشتری را به دست میآورند آنها همچنین رتبههای صفحه نتایج موتور جستوجو را بالا میبرند.نتایج در اولین صفحه گوگل، 92 درصد همه ترافیک را دریافت میکند. ترافیک ارگانیک به سرعت از آنجا کاهش مییابد. بهبود نتایج ارگانیک جستوجو با ایجاد محتوای باکیفیت، یکی از بهترین روشهای افزایش ترافیک بیشتر برای سایتتان است.
۲- اجتماعیشدن
فعالشدن در شبکههای اجتماعی یکی از بهترین روشهای در ارتباطماندن با مخاطبین و برگرداندن ترافیک به وبسایتتان است. میزبان غولپیکر GoDaddy، میگوید که 61 درصد سایتهای با ترافیک بالا به یک صفحه فیسبوک وصل شده بودند. با این حال که داشتن یک صفحه فیسبوک و یک حساب توئیتر امروزه کمابیش یک ضرورت برای کسبوکار آنلاین به حساب میآید، اما پلتفورمهای کمتر شناختهشده را نادیده نگیرید.به عنوان مثال، بگذارید بگوییم که کسبوکار شما اساسا بی تو بی است. در این مورد LinKedIn میتواند یک معدن طلا برای پیشروی باشد. اینستاگرام اجازه میدهد تا تصاویر شما حرفهای زیادی بزنند. بنابراین گسترش رد پای شبکههای اجتماعی شما یکی از بهترین و مقرون بهصرفهترین روشهای رسیدن به مشتریانتان است.
۳- بهینهسازی موبایل
در سال 2015 گوگل اعلام کرد که حجم جستوجوها در تلفنهای همراه از دسکتاپها پیشی گرفته است. این روند همچنان ادامه یافته و جستوجو را پیچیدهتر و سریعتر کرده است، و دلیلی وجود ندارد که این روند به زودی کاهش یابد. گوگل یک ابزار رایگان ارائه میدهد که میتواند به شما بگوید که موبایل فرندلی وبسایت شما چگونه است.
علاوه بر تاثیری که موبایل فرندلی بر رتبه صفحه نتایج موتور جستوجو دارد میتواند همچنین بر اعتماد مشتری به تجارت شما و احتمال معرفی آن از سوي مردم تاثیر بگذارد.
۴- بهینهسازی سرعت
عامل دیگری که نه تنها بر رتبه سایت اثر میگذارد، بلکه به شدت قابلیت استفاده را نیز تحت تأثیر قرار میدهد، سرعت صفحه است. هیچ کس دوست ندارد منتظر بارگیری یک صفحه باشد. کیسمتریکز میگوید 40 درصد مردم، بارگیری بیش از سه ثانیه را رها میکنند. یکی از دلایل کاهش سرعت، اندازه تصویر است. میتوان با بعضی ابزارهای رایگان، تصویر را فشرده کرد.
۵- تبلیغات پرداخت در ازای هر کلیک و شبکههای اجتماعی.
در حالی که جستوجوی ارگانیک در درازمدت ROI بهتری برای تجارت شما فراهم میکند، جستوجوی پرداختنی به طور بالقوه نتایج را سریعتر ارائه میدهد. رقابتهای انتخاباتی که از طریق گوگل به خوبی اجرا میشوند باعث افزایش بسیار زیاد ترافیک میشوند. کمپینهای PPC اگر به خوبی طراحی و هدفگذاری نشوند میتوانند به سرعت گران شوند.
طراح کلیدواژهها، یک ابزار ارزشمند از گوگل است اما به اینجا ختم نمیشود. مثلا SEMrush میتواند بودجههای رقیب، بهترین کلیدواژهها و سودآورترین تبلیغات را به شما نشان دهد. با استفاده از این اطلاعات، میتوانید کمپینهای PPC خود را تنظیم و بهبود دهید.
شبکههای اجتماعی در ایجاد محتوا و اشتراکگذاری حائز اهمیت هستند. مثلا به واسطه فیسبوک میتوانید بر روی مخاطبان هدف خود تمرکز كنيد و تبلیغات خود را با شناختی که از آنها پیدا میکنید ارائه دهید.