روشهای غیرمرسوم برای فروش بهتر به نسل امروز
هیچ یک،اعضای نسل Z همان متولدین 1995 به بعد دنیایی متفاوت، البته به واسطه اینترنت دارند. آنها ترجیح میدهند اطلاعاتشان را از کانالها و تکنولوژیهای دیجیتالی به دست بیاورند. این بدین معنی است که بازاریابی سنتی عمدتا برای جلب توجه آنها سخت و گاهی غیرممکن است. پیشبینی میشود تا سال 2020 در ایالات متحده 40 درصد از تمام مصرفکنندگان از نسل Z باشند. در اینجا چهار روش برای فروش بهتر به این نسل آورده شده است:
با افراد تاثیرگذار کار کنید.
نسل Z واژه «سلبریتی» را مجددا تعریف کرده است. امروزه جوانان کمتر تحت تاثیر افراد مشهور، بازیگران و خوانندگان سنتی قرار میگیرند. و در عوض به «سلبریتیهای» اینترنتی که همسن و دوره آنها بوده و به آنها نزدیکتر هستند علاقه دارند. این افراد تاثیرگذار اینترنتی در شبکههای اجتماعی فوقالعاده محبوب هستند و بازاریابی افراد تاثیرگذار یک استراتژی بسیار موثر برای رسیدن به مخاطب نسل Z است. برای خریداران جوان، ارائه یک پیشنهاد از یک فرد تاثیرگذار تاثیر بسیار بزرگی بر تصمیمات خرید دارد. و این میتواند با یک پیشنهاد از سوی یک دوست نزدیک قابل مقایسه باشد. شاید به این فکر میکنید که شما نمیتوانید به یک فرد تاثیرگذار با پنج میلیون فالوئر پول پرداخت کنید، اما این جایی است که افراد تاثیرگذار کوچک وجود دارند. افراد تاثیرگذار کوچک به طور متوسط ده هزار فالوئر دارند و نه تنها ارزانتر بوده بلکه معتبرتر نیز هستند. آنها معمولا تعامل بیشتری نسبت به همتایان بزرگ تاثیرگذار خود نیز دارند. بنابراین به منظور به نمایشگذاشتن محصولتان برای تعداد بسیار زیادی از فالوئرهاي وفادار به دنبال افراد تاثیرگذار کوچک باشید.
برای یوتیوب محتوا بسازید.
به این آمار باورنکردنی توجه کنید: «50 درصد از نسل Z نمیتوانند بدون یوتیوب زندگی کنند.» شما برای بازاریابی باید از یوتیوب استفاده کنید.ساخت یک کانال یوتیوب برای برندتان به شما اجازه میدهد تا به هزاران و حتی صدها هزار نفر از جوانانی که به طور مداوم در اینترنت به سر میبرند دسترسی پیدا کنید. شما با ویدئو میتوانید یک علاقه واقعی به کسبوکارتان در نسل Z به وجود بیاورید.لوازم آرایشی Lush این کار را با کانال موفق یوتیوبش به خوبی انجام میدهد. او ویدئوهای مربوط به پشت صحنه نحوه ساخت و استفاده از محصولاتش را به اشتراک میگذارد.ساخت یک کانال یوتیوب برای برندتان به بازاریابی محتوای شما کمک خواهد کرد، و این بسیار آسان است که ویدئوهای خود را مجددا هدفگذاری کنید. شما میتوانید از ویدئوهای خود بر روی وبسایتتان استفاده کرده، آنها را در شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشته و با کمپینهای بازاریابی ایمیل خود ترکیب کنید تا به سود واقعیتر از بازاریابی خود برسید.
بر روی استوریهای اسنپچت و اینستاگرام تمرکز کنید.
نسل Z ظرفیت توجه کوتاهی دارد. اعضای این نسل دائما در تلفنهای همراه خود به سر میبرند، در میان برنامههای مختلف و کانالهای شبکههای اجتماعی سیر میکنند، این بدین معنی است که استوریهای کوتاه میتواند پیروزی بزرگی برای بازاریابی شما باشد. بر اساس تحقیقات، 80 درصد از خریداران نسل Z از شبکههای اجتماعی تاثیر میپذیرند. استوریهای اسنپچت و اینستاگرام ابزارهای رسانهای اجتماعی بسیار خوبی برای جذب و تبدیل مخاطبان جوانی هستند که میخواهند به سرعت به محتواهای جالب و سرگرمکننده برسند.
بنابراین کاری را انجام دهید که شرکت AriZona انجام داد: محصول خود را در شبکههای اجتماعی تبلیغ نکنید؛ یک استوری بسازید. راحتی راز نسل Z است، بنابراین اعضای این نسل اغلب برای حل مسائلشان به دنبال پاسخهایی در شبکههای اجتماعی هستند. روشن کنید که محتوای شما درباره چه موضوعی است، چرا مخاطبان شما باید به آن توجه کنند و چگونه میتوان به آنها کمک کرده یا آنها را سرگرم کرد. با این همه، شما تنها چند ثانیه زمان دارید تا بتوانید توجه آنها را جلب کنید.
کارآفرینی را تشویق کنید.
بر طبق تحقیقات گزارششده در ترندهای کسبوكارهای کوچک، احتمال شروع کسبوکار در اعضای نسل Z، 55 درصد بیشتر از نسل 2000 است. بنابراین اگر شرکت شما بخواهد نسل Z را جذب کند، باید با روحیه کارآفرینانه آنها بازی کند. نسل Z میخواهد شرکتها آنها را درک کنند و احتمال بیشتری وجود دارد که آنها برندی را دنبال و از آن خرید کنند که ذهنیتی مشابه با ذهنیت آنها را به اشتراک بگذارد. بنابراین در کمپینهای بازاریابیتان، جنبه کارآفرینانه نسل Z را برانگيزيد و تشویق کنید. شما میتوانید استوری خود را درباره نحوه شروع کسبوکارتان برای ترغیب نسل Z به اشتراک بگذارید.