رییس سازمان نوسازی مدارس از احداث ۳۹ کلاس درس و ۲ سالن ورزشی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه خبر داد و گفت: این واحدهای آموزشی در سال تحصیلی جاری تکمیل و برای بهرهبرداری تحویل آموزش و پرورش شد.
به گزارش هیچ یک _ حمیدرضا خان محمدی روز جمعه افزود: این تعداد فضای آموزشی و ورزشی با هدف ایجاد شرایط مناسب برای تحصیل این گروه از دانشآموزان همراه با سایرین در تمامی مدارس کشور ایجاد شدهاست.
وی با اشاره مشارکت خیرین نیک اندیش در ساخت و تحویل این تعداد فضای آموزشی ویژه، اظهار کرد: این فضای آموزشی در سراسر کشور شامل مدرسه ۶ کلاسه در مشهد، ۳ کلاس و ۶ کلاس ویژه مبتلایان اوتیسم در قوچان، ۶ کلاس در نیشابور، ۳ کلاس در چناران، مدرسه ۱۲ کلاسه در شیروان(خراسان شمالی) و ۳ کلاسه هامون در سیستان و بلوچستان و همچنین ۲ سالن ورزشی در شیروان خراسان شمالی و زابل در سیستان و بلوچستان احداث و به دانش آموزان دارای نیازهای ویژه تحویل شده است.
وی با تأکید بر رویکرد عدالتمحور و انساندوستانه سازمان در توسعه فضاهای آموزشی افزود: تمامی مدارس جدید بهگونهای طراحی و اجرا میشود که شرایط تحصیل دانشآموزان دارای نیازهای ویژه هم در کنار سایر دانشآموزان به شکل کاملاً استاندارد و مناسب فراهم باشد.
به گفته خانمحمدی، این موضوع یکی از اصول قطعی وزارت آموزش و پرورش در طراحی فضاهای آموزشی آیندهنگر و فراگیر است.
رئیس سازمان نوسازی مدارس با اشاره به اهمیت فراهمسازی زیرساختهای مناسب برای تحصیل این گروه از دانشآموزان خاطرنشان کرد: ایجاد کلاسهای درس تخصصی، مسیرهای دسترسی مناسب، فضاهای توانبخشی و سالنهای ورزشی استاندارد، نقشی مهم در ارتقای کیفیت یادگیری و رشد مهارتهای فردی، اجتماعی و جسمانی دانشآموزان با نیازهای ویژه ایفا میکند.
وی افزود: با برنامهریزی دقیق، روند توسعه فضاهای آموزشی مناسبسازیشده در تمام استانها با سرعت قابلقبول و کیفیت مطلوب در حال اجراست و تلاش میکنیم تمامی پروژههای جدید با رعایت کامل اصول مدرسهسازی فراگیر ساخته شوند.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت ارتقا زیرساختهای مناسب در مدارس، گفت: توجه به تعلیموتربیت دانشآموزان دارای معلولیت، نه یک رویکرد حمایتی، بلکه تعهدی عمیق به عدالت آموزشی و کرامت انسانی است؛ تعهدی که مسیر دستیابی به آیندهای برابر و شکوفایی استعدادهای پنهان و آشکار این عزیزان را هموار میسازد.
وی ضمن قدردانی از خیرین مدرسهساز و همراهی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تأکید کرد: امیدواریم با ادامه این مسیر و همافزایی دستگاهها، شاهد توسعه روزافزون فضاهای آموزشی متناسب با نیاز همه دانشآموزان در سراسر کشور باشیم.