جنسیس ماگما GT در نسخههای مختلف برای رقابت با پورشه ۹۱۱ تولید میشود
دانکرولکه توضیح داد که بهجای تولید محدود یک سوپراسپرت بسیار گرانقیمت، به این نتیجه رسیدند که تولید انبوه یک خودروی اسپرت با دسترسی گستردهتر، منطقیتر خواهد بود؛ بنابراین، ماگما GT اساساً از ابتدا با هدف تبدیل شدن به یک ماشین مسابقهای شکل گرفته است. استراتژی جنسیس شباهت بسیار زیادی به رویکرد موفق پورشه با مدل ۹۱۱ دارد. این برند کرهای تأیید کرده که علاوه بر مدل پایه، نسخههای متنوعی مانند مدل کانورتیبل، مدلهای قدرتمندتر و درنهایت، یک نسخه مسابقهای تمامعیار با پسوند GT3 R را در برنامه دارد. دانکرولکه میگوید:
«ما نمیتوانیم مستقیماً با ۹۱۱ نمادین رقابت کنیم اما عناصری مشابه داریم؛ از مدل پایه تا GT3
این در حالی است که جنسیس فعالیتهای خود در مسابقات جهانی استقامتی را از سال آینده با پروتوتایپ GMR 001 آغاز میکند و در سال ۲۰۲۷ نیز وارد مسابقات IMSA خواهد شد.
بااینحال، هنوز جزئیات فنی زیادی در هالهای از ابهام قرار دارد. جنسیس هنوز مشخصات دقیق پیشرانه را اعلام نکرده است. هرچند دانکرولکه گفته که کانسپت فعلی یک موتور V8 را در سینه دارد اما برای نسخه تولیدی گزینههای مختلفی مانند یک پیشرانه V6 توئین توربو، سیستم هیبریدی یا حتی یک قوای محرکه کاملاً برقی برای مدلهای مختلف این خانواده محتمل خواهد بود. به نظر میرسد جنسیس قصد دارد با ارائهٔ گزینههای متنوع، طیف گستردهای از علاقهمندان به خودروهای اسپرت را بهسوی خود جلب کند.