معرفی فیسلیفت فونیکس FX با چهره جدید و پیشرانه هیبرید
مهمترین تغییر در نمای بیرونی، حذف جلوپنجره طرحدار و خاص نسخه بنزینی و یکپارچهسازی طراحی آن با نسخه برقی است. به نظر میرسد اومودا قصد دارد هویتی ظاهری واحد برای تمام نسخههای این مدل ایجاد کند. یک امضای نوری LED جدید با الهام از صاعقه که پیشتر در اومودا ۴ دیده شده بود به همراه رینگهای جدید، چهرهای مدرن و تهاجمی به این شاسیبلند بخشیده است. در نمای عقب نیز با انتقال محل نصب پلاک از روی درب صندوق به قسمت پایینی سپر، ظاهری سادهتر و جذابتر ایجاد شده است.
داخل کابین نیز دستخوش تغییرات بنیادین شده است. نمایشگرهای دوگانه و بههمپیوسته قبلی جای خود را به یک صفحهنمایش افقی بزرگ و مرکزی دادهاند که علاوه بر سرعت پاسخدهی بالاتر، ظاهری مدرنتر دارد. صفحه آمپر نیز با یک صفحه دیجیتال باریک جایگزین شده است. کنسول میانی کاملاً از نو طراحی شده و با حذف پنل مشکی براق، فضایی بازتر شامل شارژرهای بیسیم، دو جا لیوانی و تعداد انگشتشماری دکمه فیزیکی ایجاد شده است. همچنین، دستگیرههای داخلی درها با اهرمهای جدید جایگزین شدهاند تا حس یکپارچگی کابین تقویت شود.
یکی از مهمترین خبرها اما عرضه نسخه هیبریدی برای این مدل جدید است. هرچند جزئیات دقیق برای تمام بازارها مشخص نیست اما انتظار میرود این نسخه از قوای محرکه هیبریدی معمولی بهره ببرد. این سیستم که با کد SHS-H شناخته میشود، ترکیبی از یک پیشرانهٔ بنزینی ۱.۵ لیتری، یک موتور الکتریکی و یک باتری ۱.۸۳ کیلووات ساعتی است که مجموعاً قدرتی معادل ۲۲۱ اسب بخار تولید میکند. با این مشخصات، شتاب صفر تا صد کیلومتر این مدل ۷.۹ ثانیه خواهد بود.
این فیسلیفت در حالی معرفی میشود که حدود یک سال پیش، چری نسخهٔ بروز شدهٔ اومودا ۵ را معرفی کرده بود. آن بهروزرسانی بیشتر بر بهبود سیستم تعلیق، فرمانپذیری و بهروزرسانی پیشرانهها متمرکز بود. حال با این فیسلیفت کامل، به نظر میرسد این شرکت چینی برنامهای جدی برای تسخیر بازارهای جهانی در سر دارد. انتظار میرود این مدل جدید در نیمه دوم سال ۲۰۲۶ به بازارهای جهانی عرضه شود.