
برای بازاریابی وقت ندارید؟ یک بازاریاب دورکار استخدام کنید
هیچ یک، برای بسیاری از کسبوکارهای کوچک، سرمایهگذاری در بازاریابی یک فکر ثانویه است و آنها تصور دارند که میتوانند بدون کمک خارجی از عهده آن برآیند. بازاریابان دورکار به کسبوکارهای کوچک کمک میکنند تا راه خود را پیدا کرده، برندشان را ساخته و معامله را ببندند. پیداکردن یک بازاریاب مناسب برای کسبوکارهای کوچک یک اجبار است تا بتوانند از دیگر رقبا متمایز شوند و کسبوکارشان را به سطح بالاتری برسانند. در زیر چند دلیل برای استخدام یک بازاریاب دورکار آورده شده است.
بازاریابان دورکار کارهایی را انجام میدهند که شما نمیتوانید.
اگر وبلاگ شرکت شما در یک ماه اخیر حتی یک پست نداشته است، یا بدتر از آن صفحات شبکههای مجازیتان از سبک برندسازی قدیمی استفاده میکند، یا وبسایت شما محتوای صفحه لندینگ خود را به روز نکرده است، یا شما یکی از 29 درصد کسبوکارهای کوچکی هستید که حتی هنوز یک وبسایت هم ندارید، شما از بازی بازاریابی عقب ماندهاید. بسیاری از صاحبان کسبوکارهای کوچک با دانشی ناقص در حال نزدیکشدن به استراتژی بازاریابیشان هستند. تعداد زیادی از کسبوکارهای کوچک تصور میکنند محتوا فقط متعلق به وبسایت است.
اما یک بازاریاب دورکار خوب میداند که وبسایت تنها یکی از مکانهاست. شما باید به ابزارهای دیگری که محتوا را انتشار میدهند مانند شبکههای اجتماعی، ایمیل، ویدئو، کتابهای الکترونیکی، راهنماها، و مطالعات موردی توجه کنید. لمبرت میگوید: «استخدام یک بازاریاب، مطمئنترین راه برای اطمینان از برآوردهشدن نیازهای مهم محتوایی و رسیدن به دست مخاطبان بوده که برای کسبوکار شما بسیار حیاتی هستند.»
مانند مشتریانتان فکر کنید نه مانند خودتان.
دلیل دیگر اینکه چرا صاحبان کسبوکارهای متوسط و کوچک باید کارکردن با یک بازاریاب دورکار را مورد توجه قرار دهند. این است که بازاریابان میدانند چگونه باید مانند مخاطبانشان فکر کنند. شما درون و بیرون کسبوکار خود را میشناسید؛ اما آنچه مخاطب شما میخواهد بداند این است که «آیا این شرکت میتواند مشکل من را حل کند؟» باید بدانید که روشی که مخاطب شما محصول یا خدمت شما را تعریف میکند همان روشی نیست که شما عمل میکنید. بازاریابان خوب میدانند چگونه برند شما را با استفاده از کلمات فنی که برای مشتریان نه برای شما آشنا هستند به عنوان راه حلی برای مشکلات آنها معرفی کنند.
چگونه به اولین بازاریاب دورکار خود برسید؟
نیازهای بازاریابی خود را اولویتبندی کنید.
با این حال که دلیل شما برای استخدام یک بازاریاب کاملا مشخص و ساده است، اما گاهی پیداکردن یک بازاریاب دورکار خوب یا کسی که در نزدیکی محل کار شما زندگی کرده و در منطقهای که به ندرت بازاریاب یافت میشود کار بسیار مشکلی است. ما توصیه میکنیم که جستوجوی خود را برای یک بازاریاب دورکار با پرسش این سوال از خودتان شروع کنید که چه نوع کارهایی باید بلافاصله انجام شوند و آنها را در جستوجوی خود بگنجانید.علاوه بر این، وقتی شما با بازاریابان آینده ارتباط برقرار میکنید، مطمئن شوید که درباره قابلیت ارائه جدول زمانبندیتان برای رسیدن به اهداف خود صریح و روشن هستید. داشتن یک توافق بر جدول زمانبندی به شما کمک خواهد کرد تا شما و بازاریابتان با انتظاراتی یکسان بر این جدول متعهد شوید، و به شما کمک میکند تا یک رابطه حرفهای در کنار یکدیگر داشته باشید.
انواع بازاریابی دورکار موثر است: چه چیزی مناسب شماست؟
برخی از صاحبان کسبوکارهای کوچک تصمیم دارند تا یک بازاریاب دورکار را برای نیازهای مبتنی بر پروژه به کار بگیرند. برای مثال، فرض کنیم شما آمادهاید تا محتوای وبسایت خود را تغییر دهید. با استخدام یک بازاریاب دورکار برای کار مبتنی بر پروژه، شما خودتان را کمتر در معرض ریسک قرار میدهید، زیرا به هر دلیلی ممکن است بازاریاب دورکار شما کارآمد نباشد. آزمودن یک بازاریاب با یک پروژه برای کسبوکارهای کوچکی که در حال استخدام اولین بازاریاب خود هستند رایج است.زمانی که شما با یک بازاریاب احساس راحتی میکنید ممکن است حس بیشتری به او پیدا کنید و او را همراه و ملازم خود کنید، بدانید که شما کسی را دارید که میتوانید بر روی کمکهای او در تولید یا استراتژی محتوا، شبکههای اجتماعی یا هر چیز دیگری که میتواند در محدوده مهارتهای بازاریاب شما باشد حساب کنید. اگر شما صاحب یک کسبوکار کوچک با نیازهای محتوای مداوم هستید، آنوقت شاید این بهترین رویکرد بلندمدت برای شما باشد.در پایان روز، پیداکردن یک فرد حرفهای که امتحان خودش را پس داده است برای برآوردن نیازهای بازاریابی کسبوکار کوچک شما همگی در استفاده حداکثری از شریک خلاق و استراتژیک مناسب است، کسی که به شما کمک کند و کسبوکارتان را در نگاه مخاطبانتان ترفیع دهد.