
شایعات درباره تویوتا سنچوری جدید، خودروی فوقلوکس ژاپنی، شدت گرفته است. این گمانهزنیها از احتمال جهانی شدن و اضافه شدن مدلهای کوپه و مینیون به این برند حکایت دارند.
به گزارش هیچ یک و به نقل از دنده 6 / تویوتا با آغاز کمپین تبلیغاتی مرموز خود، از رونمایی پروژهای جدید در تاریخ ۱۳ اکتبر (۲۲ مهر) خبر داده است. این اتفاق گمانهزنیها را درباره گسترش نقش برند فوق لوکس سنچوری در سبد محصولات تویوتا، فراتر از مدلهای سدان و شاسیبلند کنونی، تقویت کرده است.
تویوتا سنچوری جدید: آیا برند لوکس ژاپنی جهانی میشود؟
در سایت تیزر اختصاصی تویوتا، نشان Century با برجستگی برابری در کنار نشانهای Toyota، Lexus، Gazoo Racing و Daihatsu قرار گرفته است. این امر تصادفی نیست؛ آکیو تویودا، رئیس تویوتا، اظهار داشته که اعتقاد دارد «سنچوری باید در مرکز قرار گیرد.»

شایعات در شبکههای اجتماعی ژاپن حاکی از آن است که تویوتا Century میتواند از زیر سایه تویوتا خارج شده و مانند لکسوس به یک برند مستقل و جهانی تبدیل شود. شرکت تویوتا پیش از این نیز برنامههایی برای عرضه محصولات سنچوری در بازارهای خارج از ژاپن را تایید کرده بود.
کوپه و مینیون لوکس: آیا سنچوری مدلهای جدیدی خواهد داشت؟
جذابترین گمانهزنیها به افزودن اشکال جدیدی به خانواده تویوتا سنچوری اشاره دارند، از یک خودرو کوپه دودر با ارتفاع کم و طراحی اسپرت تا یک مینیون فوق لوکس. در صورت تحقق مینیون، این خودرو باید سطحی از تجمل و انحصار را ارائه دهد که آن را فراتر از لکسوس LM قرار داده و مستقیما بازار رده بالا را هدف قرار دهد.
سدان اصلی Century که پرچمدار داخلی تویوتا محسوب میشود، نخستین بار در سال ۱۹۶۷ عرضه شد و تنها دو بهروزرسانی نسلی در سالهای ۱۹۹۷ و ۲۰۱۷ دریافت کرد. از سوی دیگر، شاسیبلند سنچوری در سال ۲۰۲۳ معرفی شد و حتی نسخه عملکردی GRMN نیز دارد. با وجود کابین چهار نفره جادار و درهای کشویی عقب شاسیبلند فعلی که میتواند نیاز به یک مینیون را کاهش دهد، تویوتا تمایل خود را برای آزمایش با پروژههای سفارشی، از جمله نسخه کانورتیبل شاسیبلند سنچوری که برای رژهها طراحی شده بود، نشان داده است.