
به گزارش هیچ یک و به نقل از دنده 6 – هیوندای پس از موفقیت نسبی سانتاکروز که در سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه شد، اکنون برای حضور قدرتمندتر در بازار وانتهای آمریکا برنامهریزی میکند. برخلاف سانتاکروز که یک پیکاپ کامپکت با ساختار یکپارچه است، وانت جدید هیوندای از پلتفرم شاسی روی بدنه بهره خواهد برد – همان ساختاری که رقبای اصلی آن نیز استفاده میکنند.
پیکاپ جدید هیوندای با ساختار حرفهایتر در راه است
خوزه مونوز، مدیرعامل هیوندای، در رویداد روز سرمایهگذاران این شرکت اعلام کرد که پیکاپ میانسایز جدید از پلتفرم شاسی روی بدنه استفاده خواهد کرد. این نوع ساختار، همان فناوری است که در خودروهای رقیب مانند تویوتا تاکوما، شورولت کلورادو و فورد رنجر به کار میرود و قابلیتهای آفرود و باربری بهتری را امکانپذیر میسازد.

هیوندای در بیانیهای اعلام کرد: «از زمان عرضه سانتاکروز در سال ۲۰۲۱، شرکت تجربه ارزشمندی کسب کرده و حضور برند خود را تقویت نموده است که این امر موقعیت قدرتمندی برای گسترش نفوذ در قلب بازار آمریکا فراهم میکند.»
احتمال تولید شاسیبلند مبتنی بر پلتفرم پیکاپ جدید
مونوز همچنین اشاره کرد که این پلتفرم جدید میتواند مبنایی برای تولید یک شاسیبلند باشد. این رویکرد مشابه استراتژی تویوتا در استفاده از پلتفرم مشترک برای تاکوما و فورانر است که میتواند به صرفهجویی در هزینههای تولید کمک کند.
برخلاف همکاری هیوندای با جنرال موتورز برای تولید وانتهای کامپکت و میانسایز در بازارهای آمریکای مرکزی و جنوبی، پیکاپ جدید آمریکای شمالی کاملاً توسط خود هیوندای طراحی و تولید خواهد شد. انتظار میرود این خودرو طی چند سال آینده معرفی شود، هرچند تاریخ دقیق رونمایی هنوز اعلام نشده است.