
معرفی فراری ۸۴۹ تستاروسا
این نیروگاه بنزینی با سه موتور الکتریکی (دو موتور در جلو و یکی در عقب) با مجموع قدرت ۲۲۰ اسب بخار همراهی میشود که سیستم چهارچرخ محرک با قابلیت توزیع گشتاور را برای آن فراهم میکنند. این خودرو همچنین میتواند به لطف باتری ۶.۵ کیلووات ساعتی خود، مسافتی حدود ۲۶ کیلومتر را بهصورت تمام برقی و با سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت طی کند.
عملکرد ۸۴۹ تستاروسا در پیست، نفسگیر است. این خودرو پیست آزمایش فیورانوی فراری را در زمان ۱ دقیقه و ۱۷.۵ ثانیه طی میکند که ۱.۵ ثانیه سریعتر از رکورد SF90 استراداله است. بخشی از این چابکی مدیون آیرودینامیک فعال است؛ اسپویلر عقب که در کمتر از یک ثانیه باز یا بسته میشود و دو اسپویلر کوچک که در سپر عقب ادغام شدهاند، مجموعاً تا ۴۱۵ کیلوگرم داونفورس در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت تولید میکنند.
درحالیکه طراحی ۸۴۹ شباهت مستقیمی به تستاروسای کلاسیک ندارد، اما اشارات ظریفی به آن میکند. یک نوار مشکی براق چراغهای جلو را به هم متصل میکند و زاویهٔ سپر جلو، یادآور نمای چهرهٔ مدل قدیمی است. در داخل کابین، فراری با حذف کنترلرهای لمسی و بازگرداندن دکمههای فیزیکی به فرمان، رویکردی رانندهمحورتر را در پیش گرفته است.
این ابرخودرو در دو نسخه کوپه و اسپایدر عرضه میشود. سقف فلزی جمعشوندهٔ مدل اسپایدر در ۱۴ ثانیه و تا سرعت ۴۵ کیلومتر بر ساعت باز و بسته میشود. البته این مکانیزم حدود ۹۰ کیلوگرم به وزن خودرو اضافه میکند. همچنین پکیج پیست استو فیورانو با بهبود آیرودینامیک و کاهش حدود ۳۰ کیلوگرمی وزن، وزن خشک خودرو را به ۱۵۷۰ کیلوگرم میرساند.
فراری هنوز قیمت این خودرو برای بازار آمریکا را اعلام نکرده است اما در اروپا، قیمت ۸۴۹ تستاروسا از ۴۶۰ هزار یورو برای نسخه کوپه و ۵۰۰ هزار یورو برای نسخه اسپایدر آغاز میشود. تولید این خودرو از سال آینده میلادی آغاز خواهد شد اما امکان پیشخرید آن از هماکنون فراهم است.