
از طریق استوری اینستاگرام بازاریابی کنيم و به فروش برسیم
هیچ یک،امروزه اینستاگرام یکی از داغترین پلتفورمهای شبکههای اجتماعی شده است و روزانه چیزی حدود یک میلیارد کاربر فعال دارد. بازاریان سراسر دنیا به واسطه این برنامه به تبلیغات هدفمند برای مشتریان بالقوه پنهان میپردازند. در واقع توجه بسیار زیادی به سمت قدرت عظیم اینستاگرام برای افزایش درآمد شرکت و رشد پایگاه مشتری آن کشیده شده است. به عنوان یک مثال کوتاه، بسیاری از رستورانها جذب سیلی از ترافیک را به استوریهایشان مدیریت کردهاند. برای آمادهشدن به منظور استفاده مفید از این ویژگی در اینجا چند استراتژی وجود دارد که شما میتوانید از آنها برای بهبود استوریهای اینستاگرامتان استفاده کنید.
استراتژی 1: تایید آدمهای مشهور را زیاد کنید.
تصور کنید شما شخص مشهور و برجسته دارید، کسی که مخاطبان شما عاشق او هستند و او را تحسین میکنند، یک فیلم «سلفی» بگیرید که در آن فیلم او محصول شما را در زمان واقعی ترویج داده و دیگران را به خرید آن تشویق میکند.
رضایتمندیهای تصویری ابزار بسیار موثر و کارآمدی در بازاریابی هستند، به طوری که انسانها میتوانند ارتباط بهتری با افرادی داشته باشند که میشناسند یا حتی میتوانند با آنها ارتباط برقرار کنند. ویژگی جدید استوری اینستاگرام این قاعده را در بردارد و آن را با مفهوم «فروش بیزحمت» میآمیزد.
مخرب شماره 1 بازاریابی آنلاین، فرآيند فروشی است که عمل خرید را بسیار طولانی یا سخت میکند. پیش از این بهروزرسانی جدید، مشتری میبایست روی یک لینک در استوری اینستاگرام کلیک کرده، از برنامه خارج شود و فرآيند خرید را از طریق یک وبسایت انجام دهد، در حالی که شما امیدوار بودید که مشتریتان کل فرآيند را تحمل کند.
در حال حاضر این واقعا به سادگی یک لینک «کلیک برای خرید» در استوری اینستاگرام شماست. مردم تاییدكننده محصول شما را خواهند دید، یک لینک فورا ظاهر خواهد شد که به بازدیدکنندگان میگوید آنها میتوانند همین الان این محصول را خریداری کنند، و به جزئیات خریدشان وارد شوند.
استراتژی 2: یک رویداد قبل از سفارش را یکجا بفروشید.
این ایده یک موفقیت پرسروصدا در میان نویسندگانی میشود که تلاش دارند کتاب جدیدشان پرفروشترین کتاب بعدی نیویورک شود. من شخصا از این شیوه برای فروش هزاران نسخه از کتابم به نام «اسرار اینستاگرام» استفاده کردم.
همه شما یک استوری اینستاگرام دارید که در آن یک پیشنمایش از کتابتان را نشان میدهید تا مردم به طور واقعی آن را حمایت کنند. شاید شما بخواهید دراینباره بدانید که چرا مردم باید از آن حمایت کنند. در این مورد جسور باشید و چند صفحه از آن را بخوانید یا حتی یک «جایزه انگیزشی» را برای صد نفر اولی که برای پیشسفارش ثبتنام میکنند فراهم کنید.
استراتژی 3: از رویدادهای مناسبتی و تعطیل استفاده کنید.
با این حال که بسیاری از شرکتها از قدرتی که یک تخفیف بزرگ در طول تعطیلات دارند آگاه هستند، اکثریت نمیدانند چگونه باید به درستی روی آن سرمایهگذاری کنند. بازاریابی ایمیلی یک روش رایج در این مورد است، به طوری که یک موضوع با ذکر «50 درصد تخفیف» اغلب باعث میشود تا مردم ایمیلهایشان را باز کرده و خرید را آغاز کنند. استوریهای اینستاگرام در حال حاضر یک گزینه برتر را پیشنهاد میدهند، من خوشحالم که توانایی خرید مستقیم در خود برنامه اینستاگرام قرار داده شده است. بدون نیاز به ورقزدن بیهدف، اگر شما مایلید محصول را در یک استوری قرار دهید، فقط کافی است روی آن کلیک کرده و خرید کنید.
این بهروزرسانی «استوری اینستاگرام» فقط آغاز است.
با وجود ویژگی «کلیک برای خرید» در استوریهای اینستاگرام، پیشبینی میشود چندین تغییر به وجود بیاید که اینستاگرام را از یک دیدگاه بازاریابی در مقابل یوتیوب و اسنپچت رقابتیتر کند. برای نمونه، گزارشهای اولیه حاکی از آن است که این بهروزرسانی شاید برای گزینههای تبلیغاتی هدفمندتر امکانپذیر باشد. به عبارت دیگر یک استوری اینستاگرام همچنین میتواند برای بازدیدکنندگانی نمایش داده شود که در حال حاضر صفحه اینستاگرام شرکت شما را دنبال میکنند.
اینستاگرام وقتی به سمت بازاریابی و فروش آنلاین برود به یک نیروی قدرتمند تبدیل میشود. کسبوکارها بسیار عاقلانه روی زمان، تلاش و پولشان سرمایهگذاری میکنند تا بفهمند چگونه میتوانند از برنامههای موبایل برای جذب مشتریان غنیتر استفاده کنند و سود بیشتری به دست آورند.