
ترفندهای توسعه کسبوکارهای کوچک
هیچ یک،به عنوان صاحب يك کسبوکار، رشد شرکت شما یکی از اولویتهای اولتان است اما به عنوان یک بنیانگذار کسبوکار کوچک میدانید که ممکن است با چه چالشهایی مواجه شوید: در زمانی که جنبههای بسیار زیادی برای مدیریت وجود دارند شاید شما بودجهای برای رقابتهای بازاریابی بزرگ یا زمانی را برای تمرکز بر رشد نداشته باشید. پس اگر در حال حاضر یک بنیانگذار هستید چگونه میتوانید فروش خود را بالا برده و کسبوکارتان را رشد دهید؟ پاسخ این سوال، ترفندهای رشد و توسعه هستند. این اصطلاح به فرآیند آزمایش با بازاریابی، توسعه محصول، بخشهای فروش و بخشهای دیگر برای تعیین روش رشد کسبوکار مربوط است. در ادامه، چند ترفند ساده رشد رهبران کسبوکارهای کوچک آورده شده که دانستن آن به شما کمک میکند تا تلاشهای خود را در مدتی کوتاه رشد دهید.
بازاریابی محتوا را اولویتبندی کنید.
هزینههای بازاریابی محتوا 62 درصد کمتر و تقریبا سه برابر بازاریابی سنتی مشتریان راغب تولید کرده و آن را به استراتژی ارزشمندی تبدیل میکند. داشتن یک وبلاگ روی وبسایتی که محتوای مفیدی دارد کسبوکار شما را به عنوان یک کارشناس در صنعتتان نشان میدهد و میتواند به اعتمادسازی در مخاطبتان به شما کمک کند.پستهای وبلاگ همچنین ترافیک سایت شما را افزایش خواهد داد، SEO شما را بهبود ميدهد و بازدیدکنندگانتان را به مشتری تبدیل میکند. کلیدواژههای زیاد و کمرقیبی را برای پستهای وبلاگ خود پیدا کنید تا مخاطبان هدف بیشتری را از طریق سایتتان جذب کنید و پایگاه مشتریتان را افزایش دهید.
از هدفگذاری مجدد فیسبوک و گوگل استفاده کنید.
با توجه به استراتژی مشاوره دیجیتال، مشتریان به طور متوسط قبل از خرید 9 بار از سایت دیدن میکنند، بنابراین هدفگذاری مجدد، یک ترفند رشد ارزشمند است. هدفگذاری مجدد از طریق فیسبوک و گوگل مانند پیکسلهایی هستند که به وبسایتتان اضافه میکنید تا بتوانید تبلیغاتی هدفمند برای کاربرانی که از قبل وبسایت شما را دیدهاند نمایش دهید. وقتي بازدیدکنندگان قبلی سایت شما سایتهای دیگر را نیز روی وب میبینند، با دیدن تبلیغاتتان تشویق میشوند به سمت شما برگردند. قطعا شما میخواهید همه بازدیدکنندگان به سایت شما برگردند. خب اطمینان پیدا کنید که بالاتر از ذهن آنها قرار دارید و با هدفگذاری مجدد فیسبوک و گوگل آنها را جذب کنید.
تایید اجتماعی را نمایش دهید.
بیشتر مصرفکنندهها قبل از اینکه خرید کنند به دنبال بررسی هستند. در حقیقت طبق یک نظرسنجی مشخص شد 84 درصد مردم به نظرات آنلاین و رضایتهای مشتریان دیگر اعتماد میکنند. پس خرید را برای مشتریان آسان کنید: تایید اجتماعی را روی صفحات وبسایت خود نمایش دهید. نمایش نظرات چند مشتری راضی روی وبسایتتان میتواند بازدیدکنندگانی را که به دنبال خرید هستند به سمت شما بکشاند. مردم از شرکتهایی خرید میکنند که به آنها اعتماد دارند، بنابراین افزودن تایید اجتماعی به شما نشان میدهد که یک برند معتبر در صنعتتان هستید.
محتوای سایت خود را ارتقا دهید.
ارتقای محتوا در پستهای وبلاگ روشی فوقالعاده برای رشد سریع فهرست ایمیلتان است. یک ارتقای محتوا اساسا مزیتی ارائهشده در این پست است که مربوط به موضوع پستوبلاگ است. در اینجا یک مثال از ارتقای محتوای پاپآپ میزنیم که بازدیدکنندگان را تشویق میکند تا با ارائه ایمیلشان کلیک کنند: برای مثال، شما میتوانید یک PDF رایگان قابل دانلود را در ازای آدرس ایمیلشان برای خوانندگان قرار دهید. اگر شما یک پستوبلاگ آموزندهای طراحی کردهاید که تا پیش از این خوانندگان شما را مشغول کرده است آنها احتمالا به محتواهای دیگری که شما ارائه میدهید علاقهمند میشوند و دکمه دانلود را کلیک ميكنند.
در شبکههای اجتماعی از فراخوان عمل استفاده کنید.
آیا از دنبالکنندگان خود در شبکههای اجتماعی درخواستی دارید؟ از آنها بپرسید. با استفاده از فراخوان عمل در میان حسابهای شبکههای اجتماعیتان میتوانید بازدیدها، لايكها و اشتراکگذاریها را افزایش دهید. شما حتی میتوانید مشتریان را به وبسایت خود هدایت کنید تا به فهرست ایمیل شما بپیوندند یا ثبتنام کنند. هرچه این کار را برای مشتریان راحتتر کنید احتمال بیشتری وجود دارد که آنها عملی انجام دهند.