
چیزهایی که باید درباره مربیگری کسبوکار بدانید
هیچ یک،صاحبان کسبوکار امروزه تمایل بسیار زیادی برای دریافت کمک دارند. توصیه یک راهنمای موفق کسبوکار در حال حاضر از همیشه در دسترستر است. اکثر صاحبان کسبوکار به دنبال مشاورههایی هستند تا بدانند چگونه شرکتشان را با مقداری منابع محدود رشد دهند. قطعا مقالات و کتابهای الکترونیکی آنلاین بسیار زیادی وجود دارند که میتوان برای رشد یک کسبوکار از آنها استفاده کرد. اما هر کسبوکاری مشاورههای منحصر به فرد خود را میطلبد و توصیههای عمومی به ندرت جایگزین مناسبی برای راهنمای شخصی هستند. خوشبختانه در حال حاضر سرویسهایی وجود دارند که صاحبان کسبوکار میتوانند راهنمایی مختص خود را که برای پاسخگویی به سوالاتشان دریافت کنند و سازمان خود را با مربیگری کسبوکار به موفقیت برسانند.
مربیگری کسبوکار چیست؟
اگر شخصی بخواهد استفاده از یک ابزار موسیقی را یاد بگیرد استفاده از یک معلم برای آموزش، بسیار آسانتر از این است که خود او شروع به یادگیری بکند. به همین ترتیب اگر یک ورزشکار بخواهد مهارتهای خود را بهبود بخشد بهترین کاری که میتواند انجام دهد این است که به تیمی که دارای یک مربی است ملحق شود. ما این منطق را اعمال میکنیم که مربیهای فوقالعاده، سریعترین مسیر برای رسیدن به موفقیت هستند. اما هنوز هم در زمان رشد یک کسبوکار این منطق نادیده گرفته میشود. مربیهای کسبوکار معمولا کارآفرینان متخصصی هستند که میدانند چه چیزی شما را به موفقیت میرساند.آنها در کنار مدیران اجرایی و صاحبان کسبوکار کار میکنند و حقوق میگیرند تا در رسیدن به اهدافشان به آنها کمک کنند، دیدگاهشان را در کسبوکار جلا دهند و مجموعهای از استراتژیهایی را که برای رسیدن به اهدافشان به آنها کمک میکنند تعیین کنند. اگر صاحب یک کسبوکار سوالات بیجوابی دارد یا با مشکلاتی در مسیر کاریاش مواجه شده است، مربی میتواند او را به کارآمدترین مسیر ممکن هدایت کند. داشتن یک مربی کسبوکار تا حد زیادی شبیه به یک شریک بسیار باتجربه در تیم شماست و ارزشی که به صاحبان کسبوکار میدهند بیقیمت است.
مربی کسبوکار چه کاری انجام میدهد؟
مربیهای کسبوکار میخواهند همه چيز را درباره برند شما بدانند؛ از پیشنهادهاي باارزش تا مشتریان هدف تا چالشهایی که در آینده ممکن است با آنها مواجه شوید. وقتي مربی شما چیزهایی را درباره پیشنهادها و سیستمهای شما یاد گرفت، سپس میخواهد درباره چشمانداز شما برای شرکتتان و اهدافی که برای آن دارید بیشتر بداند.درست همانطور که هر شرکتی منحصر به فرد است نگاه هر صاحب کسبوکار نیز منحصر به فرد است و یک مربی باید بداند آیا شما میخواهید کسبوکارتان را به یک درآمد قابل ملاحظه در حد خود و خانوادهتان برسانید یا میخواهید یک درآمد چندین میلیوندلاری داشته باشید. سپس این مربی با شما کار خواهد کرد تا اهداف سودمند و قابل حصولی را برای تیمتان تعیین کنید. این اهداف برای رشد کسبوکار و رسیدن به چشماندازتان ضروری هستند. مربی کسبوکار به شما کمک میکند و استراتژیهایی را طراحی ميكند تا در برخورد با چالشها شما را هدایت کنند. وقتی با تاریکی مواجه شدید او میتواند به عنوان یک چراغقوه برای شما عمل میکند.
مربی کسبوکار به چه صاحبان کسبوکاری کمک میکند؟
یک درک مشترک وجود دارد که خدمات مربیگری کسبوکار تنها برای کمک به صاحبان کسبوکاری هستند که مشکلاتی دارند یا در ورطه سقوط هستند. با این حال که کمک به بازگشت آنها در مسیر درست، قطعا کاری است که با کمک یک مربی امکانپذیر است، موقعیتهای مختلف دیگری وجود دارند که مربیان کسبوکار میتوانند به همان اندازه مفید باشند. آنها میتوانند به یک کسبوکار جدید از صفر کمک کنند، به آنها مشاوره دهند و اهداف و استراتژیهای بلندمدتی را برای آنها تعیین کنند. همچنین میتوانند به صاحبان کسبوکارهایی که کار خودشان را از مدتها پیش شروع کردهاند کمک کنند تا شرکت خود را رشد دهند و از چالشها نجات پیدا کنند.در کنار بهبود عملکرد و رشد یک کسبوکار، چنین مربیانی میتوانند از بار مسئولیت صاحبان کم کنند و مسیر را برای آنها آسانتر و لذتبخشتر کنند. مسلم است که وقتی یک شرکت را به تنهایی اداره میکنید حضور یک مربی در کنار شما به شما روحیه میدهد که کسی را در گوشهای دارید که میتوانید در زمانهای مورد نیاز از تجربیات و تخصص او استفاده کنید.