
راههای سریع سودآوری از اینستاگرام
هیچ یک،در حالی که محبوبیت پلتفورمهای شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک، توئیتر و اسنپچت در حال کمشدن است، برندها برای تبلیغات خود به اینستاگرام روی آوردهاند. این تبلیغات چه به صورت استوری اینستاگرام یا تبلیغات هدفمند، چه به صورت بازاریابی افراد تاثیرگذار باشد، بررسی بسیار زیادی در زمان راهاندازی اینستاگرام بر اساس کمپینهای بازاریابی لازم است. در اینجا سه استراتژی برای افزایش سریع برگشت سرمایه از طریق بازاریابی افراد تاثیرگذار یا تبلیغات هدفمند اینستاگرام شما وجود دارد.
1-بازاریابی مجدد به روشی جدید و جذب دنبالکنندگان بیشتر
به آخرین باری که شما یک تبلیغ یا پست بازاریابی افراد تاثیرگذار را در اینستاگرام دیدهاید فکر کنید. شما یا با عصبانیت آن را نادیده گرفتهاید و از آن گذشتهاید یا به آن توجه کردهاید و آن خدمت یا محصول را خریداری کردهاید. اگر شما به آن توجه کردهاید یعنی مانند اکثر مردم از آن خوشتان آمده و شاید هم نظر خود را درباره آن گذاشته و سپس از آن رد شدهاید. یا شاید به وبسایت آن رفتهاید و با اشتیاق آن محصول یا خدمت را خریداری کردهاید.
نتیجه این کار این است که دهها هزار نفر تبلیغات و پستها را میبینند اما هیچ کدام از آنها آن برند را دنبال نمیکند.
شما میتوانید این سرگرمیها را به دنبالکنندگان و مشتریان تبدیل کنید. مانند یک بازاریابی مجدد به آن نگاه کنید. با تعامل دوباره با کسانی که تبلیغات دیدهاند اما شما را دنبال نکردهاند میتوانید اکنون به صورت هدفمند به روشی که تا پیش از این ممکن نبود مجددا بازاریابی کنید.برای مثال فرض کنید پنج هزار دلار برای دیدهشدن یک پست یا تبلیغات هدفمند در اینستاگرام پول صرف کردهاید. حدود صد هزار نفر آن را پسندیدهاند، هزار نفر روی آن نظر دادهاند و 500 نفر خرید کردهاند. تعداد افرادی که شما را به واسطه این پست دنبال کردهاند احتمالا حدود 50 تا 100 هزار نفر است.با درگیرکردن دوباره هر کدام از این صد هزار نفر شما میتوانید آنها را به صورت انحصاری مجددا بازاریابی کنید و به طور همزمان دنبالکنندگانتان را افزایش دهید. با این رویکرد به سرعت میتوانید از طریق بازاریابی افراد شناختهشده و تاثیرگذار یا تبلیغات هدفمند اینستاگرام که در حال حاضر راهاندازی کردهاید ارزش بیشتری به دست آورید.
2-پست بازاریابی هر فرد تاثیرگذار را پیگیری کنید.
هر وقت شما با افراد شناختهشده و تاثیرگذار کار میکنید هرگز لینکهای استاندارد را برای اشتراکگذاری با مخاطبانشان به آنها ندهید. هر فرد تاثیرگذاری باید یک لینک منحصر به فرد داشته باشد تا بتوانید تشخیص دهید که چه مقدار برگشت سرمایه به واسطه کار با آنها خواهید داشت. لینکهای منحصر به فرد به شما نشان میدهند که آنها دقیقا چه مقدار ترافیک برای شما آوردهاند، چه مدت بازدیدکنندگان آنها در سایت شما بودهاند، چه برخوردی داشتهاند و آیا به مشتری تبدیل شدهاند یا نه. همه این دادهها میتوانند به شما کمک کنند تا یک ارزیابی واقعی از برگشت سرمایه خود به واسطه هر فرد تاثیرگذار داشته باشید.
مثلا اگر شما یک همکاری با من داشته باشید یک لینک مانند نمونه زیر به من میدهید تا در قسمت بیوگرافی خودم قرار دهم
www.insertyourbrand.com/?src=@jamesshamsi.وقتی شما این کار را میکنید در Google Analytics و Facebook ads میتوانید به طور دقیق ببینید هر فرد تاثیرگذاری که با او کار میکنید چه مقدار ترافیک برایتان میآورد.
3-سر قیفهای خود را با مخاطبان خاص بهینه کنید.
زمانی که شما لینکهای سفارشی را با همه افراد شناختهشده و تاثیرگذار به اشتراک گذاشتید مخاطبان خاصی بر اساس این ترافیک ایجاد میکنید و این کار را با مدیریت تبلیغات فیسبوکتان برای جذب مخاطب انجام میدهید. با این کار میتوانید تبلیغات اینستاگرام یا فیسبوک را در جهت این مخاطب خاص انجام دهید. شما میتوانید براساس ترافیک هر کدام از افراد تاثیرگذار خاص با شخصیکردن مسیرهای “URL” یک مخاطب سفارشی بر روی فیسبوک ایجاد کنید.
امتیاز مضاعف این کار برای شما این است که میتوانید کمپینهای هدفگذاریشده خود را طبق ترافیک هر فرد تاثیرگذار تقسیم کنید. اگر بتوانید یک فرد تاثیرگذار خاص را به خوبی به یک مشتری برای خود تبدیل کنید میتوانید یک مخاطب بسیار مشابه را با ترافیکی که او با خود آورده است به دست آورید. به این روش میتوانید مخاطبان جدیدی را پیدا کنید که احتمال بیشتری برای تبدیلشدن آنها به مشتری وجود دارد.
با استفاده از این استراتژیها میتوانید بلافاصله برگشت سرمایه بیشتری را از طریق بازاریابی اینستاگرام به دست آورید.