
چتر نجات خود را قبل از پرش کارآفرینی با خود بردارید
هیچ یک،در ایالات متحده تقریبا نیم میلیون استارتآپ در هر سال ایجاد میشوند. بعضی از آنها ادامه نمیدهند اما تعداد کمی یاد میگیرند که چگونه پيشرفت كنند. در حالی که موانع پس از ظهور اینترنت بیشتر شدهاند، رقابت به میزان بسیار بیشتری افزایش یافته و رسیدن به موفقیت سختتر شده است. تنها ایده خوب برای تضمین موفقیت، کافی نیست. من به عنوان كسي كه در فرآیند تاسیس و فروش چهار استارتآپ فعال بوده است و همچنین در حال حاضر استارتآپ پررونق دیگری را راهاندازی میکند، اعتقاد دارم هر استارتآپي باید سه گام مهم برای افزایش فرصتها در راه رسیدن به موفقیت بردارد. من همیشه قبل از شروع هر سرمایهگذاری جدیدی این کارها را انجام دادهام. آنها چتر نجات من هستند و به من قدرت میدهند تا به تعالی برسم و احتمال سقوط من را کاهش میدهند.
راه حلی مناسبي را دنبال کنید.
قبل از اینکه بخواهید ایده خود را اجرا کنید، مطالعه عمیقی روي صنعتتان داشته باشید. شما باید بیرون و درون صنعت خود از جمله رقیبان و نحوه متفاوتبودن از آنها و همچنین پتانسیل رشد بازار را بشناسید. جمعآوری این اطلاعات در ابتدا به شما کمک میکند تا از انتخاب و اجرای ایده خود مطمئن شوید. همچنین بسیاری از استارتآپها نمیتوانند تلاششان را در زمان لازم به سرانجام برسانند. این مسئله من را یاد زمانی میاندازد که با یک رستوراندار برای رسیدن به یک طرح کسبوکار رضایتبخش شروع به کار کردم. ما این طرح را با یکدیگر اجرا کردیم و شش هفته طول کشید، رستوران کاملا پر شده بود اما ما پول از دست میدادیم. من نگرانیام را به شريكم گفتم. رستوراندار توضیح داد که قرار نیست فعلا پولی به دست آوریم چون رستوران تنها شش هفته است که راهاندازی شده است. گرچه چیزی که او درک نکرد این بود که چون این مکان پر از مشتری بود، سن رستوران مهمترین عامل نبود. یک مشکل اساسی در این مدل کسبوکار وجود داشت بنابراین ما باید به عقب برمیگشتیم تا علت این اختلاف را پیدا کنیم.
یک شریک تجاری سازگار انتخاب کنید.
خب، شما تکلیفتان را انجام دادهاید و ایده شما صحیح و مهیاست. حالا وقت آن است تا یک شریک تجاری انتخاب کنید. برخی کارآفرینان ترجیح میدهند به تنهایی کار کنند اما من قادر نیستم اهمیت داشتن یک همکار قوی را تاکید کنم. این یکی از هوشمندترین تصمیماتی است که شما میتوانید به عنوان یک کارآفرین بگیرید. چرا؟ زیرا یک شریک شما را براي رسيدن به خواستههايتان با گزينهها و تواناييهايش راهنمايي ميكند. ترسی که صاحبان کسبوکار درباره شركا دارند از آنجا ناشی میشود که تمايل ندارند تا کنترل امور را به دست شخص دیگري بسپارند. من، اسکات لیتمن، شریک تجاریام را به واسطه یک دوست مشترک ملاقات کردم و در طول زمان، ما به عنوان شرکای تجاری باهم شروع به کار کردیم و همکاران رسمی یکدیگر شدیم. ما همه چیز را تقسیم کردیم و به یکدیگر اعتماد کردیم. همانطور که با یک ازدواج، اعتماد، صبر و ارتباطات بنیانهای یک رابطه را میسازند. این کار راحتی نیست. شما همیشه رودررو نمیشوید و بحثهای گاه و بيگاهی خواهید داشت. به محض اینکه هر دو شما موفقیت تجاری خود را اولویت قرار دهید میتوانید مطمئن باشید که تصمیمگیری جمعی شما محکم خواهد بود. این مهم است که زمانی را برای تفکر درباره نوع شخصیتی که سلیقه شما را کامل میکند صرف کنید. من و لیتمن از همه نظر نقطه مقابل هم هستیم. ما در واقع یین و یانگ هستیم. به این دلیل مهم است که ما به خوبی با هم کار کردهایم. نگاه ما به مسائل متفاوت است و احترام متقابل به عقاید یکدیگر میگذاریم. در نتیجه به بهترین ایدهها میرسیم.
به شیوهای متحد عمل کنید.
بزرگترین مزیتی که یک شریک کارآفرین دارد این است که شما را تحت کنترل قرار میدهد. داشتن یک بیان واضح و مستقل برای اشتراکگذاری ایدهها به هر تصمیم استراتژیک کمک بهتری میکند. شراکت همچنین سطح تفکر جمعی را بالا میبرد که به نوبه خود باعث اصلاح ایدههای بیشتری میشود که برای کسبوکار بسیار سودمند است. اشراف به برنامه کارآفرینی آسان نیست. آنچه کارآفرینان بزرگ را از بقیه جدا میکند، درک اساسی از مسیری است که با استفاده از دانش و آگاهی آنها از برنامه و اجرای آن برای رسیدن به موفقیت انتخاب میکنند. قراردادن خودتان در موقعیت مناسب، تحت حمایت تحقیق فشرده همیشه باید اولویت اول شما باشد. با استفاده از این عناصر کلیدی یک چتر نجات ضروری برای حرکت به سمت جلو داشته باشید و کسبوکار پایداری را رشد دهید. از پرش نترسید.