
ایجاد یک صفحه وب موثربا این قواعد
هیچ یک،صفحههای فرود شما باید شامل یک فرم جذب مشترک برای تولید مشتری مشتاق باشد. برای توسعه صفحههای فرود، شما باید یاد بگیرید چگونه طرحها و محتواهایی خلق کنید که برای جذب مردم به اندازه کافی جذاب باشد. برای اطمینان از اینکه صفحاتی که خلق میکنید بهترین نتایج را به شما بدهند 10 قاعده زیر را در طراحی صفحههای فرود دنبال کنید:
۱- لیزر را بر روی یک هدف خاص قرار دهید. صفحه فرود شما باید یک هدف خاص داشته باشد: یک اقدام خاص که میخواهید بازدیدکنندگان انجام دهند. این اقدام مطلوب برای تولید مشتری مشتاق قراردادن فرم جذب مشترک بر روی صفحه است. قبل از اینکه شما صفحه فرود خود را خلق کنید، از خودتان بپرسید میخواهید بازدیدکنندگانی که به صفحه شما میروند چه اقدامی انجام دهند. این اقدام باید تنها چیزی باشد که شما بر روی صفحهتان درباره آن صحبت میکنید و تنها کاری باشد که بازدیدکنندگان میتوانند بر روی صفحه شما انجام دهند.
۲- پیامهای خود را با مهمترین اطلاعات در بالای فولد اولویتبندی کنید. مردم نباید برای پیداکردن پیامهای مهم شما در صفحه سردرگم شوند. مهمترین پیامهای شما باید بالای فولد قرار بگیرند در نتیجه این پیامها به هیچوجه از نگاه ویزیتورها پنهان نمیمانند. قدرتمندترین پیامهایتان را در مهمترین قسمت قرار دهید و از بقيه فضاي صفحه وبتان برای اطلاعات جانبی و تکمیلی استفاده کنید. پیامهای قدرتمند و اقداممحور را برای مشغولکردن بازدیدکنندگان به خواندن تکرار کنید.
۳- یک عنوان قوی بنویسید. از عنوان صفحه وبتان برای پاسخدادن به مهمترین سوال در نوشتن مطالب فروش استفاده کنید. این سوالی است که هر مشتری بالقوه با واردشدن به این صفحه از خود میپرسد: «این به چه درد من میخورد؟» روشن و مختصر باشید. بازدیدکنندگان باید فورا درک کنند که این اطلاعات بر روی صفحه وب درباره مشکل آنها یا نقطه دردشان است و راه حلی که آنها به دنبال آن هستند در سرانگشتهای آنهاست.
۴- مزایای خاصی را برای مخاطب هدف خود فراهم کنید. مصرفکنندهها به برندها یا شرکتها توجهی نمیکنند. آنها به این مسئله توجهی ندارند که چگونه برندها و شرکتها میتوانند برای بهترشدن و آسانترشدن زندگی مصرفکنندهها به آنها کمک کنند. با این ذهنیت، صفحه فرود شما باید به وضوح منافع مشتریان بالقوهای را که به پیشنهاد عضویت شما دسترسی دارند برجسته کند. آیا آنها در زمان صرفهجویی خواهند کرد یا در پول؟ آیا سطح نگرانی آنها کاهش مییابد یا آرامش ذهنی آنها بیشتر میشود؟ آیا شما به واسطه آنها به مشتریان بیشتری میرسید یا به پول بیشتر؟ اطمینان حاصل کنید که آنها این منافع را بدون هیچ آشفتگی درک میکنند.
۵- یک تماس واضح برای اقدام فراهم کنید و آن را تکرار کنید. در زمانی که مردم از صفحه فرود شما بازدید میکنند میخواهید چه کاری انجام دهند؟ برای تولید مشتری مشتاق، شما احتمالا بيشتر مایلید آنها فرم جذب مشترک و آدرسهای ایمیلشان را ارائه کنند. برقراری تماس با شما باید واضح و روشن باشد. این بدین معنی است که باید در بالای فولد گذاشته شود و باز هم در پایین صفحه فرودتان تکرار شود.
۶- از تصاویر و ویدئوهای مرتبط استفاده کنید. تصاویر و ویدئوها به صفحه فرودتان رنگ و لعاب میدهند. نمودارها، آیکونها، اسکرینشاتها، جلدهای کتابهای الکترونیک، اسلایدهای معرفی، تصاویر چکلیستها و… میتوانند اطلاعات اضافی فراهم کنند و علاقه بازدیدکنندگان را به ارائه جزئیات تماسشان تحریک کنند و اعتماد آنها و میزان تبدیلشان را افزایش دهند.
۷- از قالببندی مناسب برای یک تجربه کاربری متمرکز استفاده کنید. هیچ موردی نباید در آنجا حواس بازدیدکننده را از تماس برای اقدام بر روی صفحه فرود پرت کند. بنابراین هر چیزی مانند لینکها، تصاویر یا متنهای غیرمرتبط دیگر را حذف کنید. طرح شما باید از یک ستون و فضای سفید زیادی استفاده کند تا اطمینان داشته باشید که پیامهای مهمتان به آسانی دیده میشوند. از لیستهای نشانهگذاریشده، سرفصلها و زیرشاخهها برای راهنمایی بازدیدکنندگان در میان مطالبتان استفاده کنید. همیشه یک تصویر قهرمان در بالای صفحههای فرودتان داشته باشید. این تصویر باید مرتبط با پیشنهاد عضویت شما باشد تا بازدیدکنندگان بتوانند آنچه را در تبادل با آدرس ایمیلشان دریافت میکنند ببینند.