
نکات لازم برای رشد کسبوکار شما
هیچ یک،بزرگشدن یک کسبوکار کوچک طول میکشد، عرقریختن، سختکوشی و شبنخوابیدنها دارد. وقتی شما خودتان صاحبکار خود هستید چند گزینه برای افزایش سود خود پیش رو دارید. زیرا این چیزی است که همه میخواهند. در اینجا هفت استراتژی به شما میگویم که میتوانید برای رشد کسبوکار خود از آنها استفاده کنید.
1-سر قیفها یا سرنخهای فروش خود را زیاد کنید.
شما میتوانید با افزایش تعداد سر قیفهای واجد شرایط کسبوکار خود را رشد دهید. فرآیندی که شما برای جذب مشتریان بالقوه علاقهمند از آن استفاده میکنید، اگر پنج نفر از 10 مشتری بالقوه از شما خرید کنند و شما بتوانید تعداد افراد را از 10 به 15 نفر افزایش دهید شما سودتان را تا 50 درصد افزایش خواهید داد.
2- مشتریان بالقوه را به خریدار تبدیل کنید.
شما میتوانید کارتان را با افزایش تعداد مشتریان بالقوه و تبدیل آنها به خریدار گسترش دهید. این به میزان اثربخشی تلاشهای فروش شماست. اگر شما بتوانید میزان تبدیل خود را از يك از 10 به دو از 10 افزایش دهید شما میتوانید فروشتان را دو برابر کنید و سودتان را افزایش دهید. بهبود توانایی شما برای فروش و تبدیل مشتریان بالقوه علاقهمند به خریدار یکی از مهمترین کارهایی است که میتوانید انجام دهید و هیچ جایگزینی برای آموزش مداوم فروش هم برای شما و هم برای هر شخصی که با مشتریان صحبت میکند -چه شخصا و چه از طریق تلفن- وجود ندارد.
3-چالشهای خود را شناسایی کنید.
به نواحی اصلی در فرآیند فروش خود نگاه کنید و کمی راههای بهبود هر ناحیه را جستوجو کنید. یک بهبود کوچک در هر ناحیه اصلی میتواند منجر به بهبود چشمگیری در کل نتایج فروش شود. با انگیزهبودن برای رسیدن به اهداف فروش میتواند چالشبرانگیز باشد اما برای توسعه کار شما حیاتی است. توانایی شما در حل مسئله یک تعیینکننده کلیدی است که شما با کسبوکارتان تا چه حد میتوانید انجام دهید.
4-فروش را افزایش دهید.
کارتان را با افزایش تعداد فروش فردی که شما با جذب هر مشتری به دست میآورید رشد دهید. با افزایش فرکانس خرید تا 10 درصد شما فروشتان را افزایش خواهید داد و سود را با همان درصد بالا میبرید. شما باید به طور مداوم به دنبال راههایی برای فروش بالا به هر مشتری باشید تا جایی که آنها هر روز بیشتر از قبل خرید کنند.
5-حاشیه سود خود را بالا ببرید.
حاشیه سود، سود ناخالصی است که شما از فروش هر محصول یا خدمت به دست میآورید. با تداوم جستوجوی روشهایی برای بالابردن قیمت یا پایینآوردن هزینه محصول یا خدماتتان، بدون کاهش کیفیت شما میتوانید سود را در هر فروش افزایش دهید. هر یک دلاری که به قیمت اضافه میکنید اگر شما هزینهها را ثابت نگه دارید به زیر خط سود خواهید آمد. اگر شما فروش را حفظ کرده و درآمد را ثابت نگه دارید هر دلار کاهش هزینه شما نیز به زیر خط سود خالص میرود.
6- هوشمند باشید.
شما میتوانید هزینه به دستآوردن یک مشتری را پایین بیاورید. این به معنی کاهش مقدار هزینهای است که شما برای به دستآوردن هر مشتری که با خود پول میآورد صرف میکنید. به طور مداوم راههای خلاقیت و نوآوری را به منظور بهبود تبلیغات و ترویجات خود دنبال کنید به طوری که برای جذب هر مشتری نیازی به صرف هزینه زیادی نباشد و هزینه جذب مشتری را برای شما کاهش دهد. این میتواند تاثیرگذار باشد و سود شما را در کار به طور چشمگیری افزایش دهد.
7- مراجعات مشتری را به خاطر بیاورید.
به روشهایی برای افزایش مراجعات مشتری فکر کنید. مراجعات در نتیجه مشتریان فعلی با معرفی کسبوکار و خدمات شما مشتریان بالقوه میشوند. با توسعه یک یا چند سیستم مراجعه ثابتشدهتر برای کسبوکار شما میتوانید یک تاثیر فاحش بر فروش و کسبوکار خود داشته باشید. صحبت شفاهی یک ابزار ضروری برای هر نوع کسبوکار است و نباید نادیده گرفته شود. وقتی شما در همه این نواحی در کسبوکارتان بهبود مستمر داشته باشید شما پول بیشتری به دست خواهید آورد، سودتان افزایش مییابد، کسبوکارتان رونق میگیرد و به موفقیت مالی خود در آینده کمک خواهید کرد.