
گسترش مداوم بازدیدکنندگان
هیچ یک،راههای بسیاری برای افزایش وفاداری بازدیدکننده یا مشترکین در یوتیوب وجود دارد. بسیاری از این فعالیتها برای مدیریت به زمان نیاز دارند اما برای استفاده ارزان یا رایگان هستند.
۱- کلمات کلیدی مرتبط و دقیقی در عنوان ویدئوی خود شامل کنید.
توضیحات و برچسبهایی که شما برای هر ویدئو بارگذاری کرده و منتشر میکنید، یک عنوان خلاقانه، فریبنده، و آموزنده برای هر ویدئو ایجاد میکنند. همچنین یک توضیح دقیق، کوتاه، مستقیم و جذاب است. به همان اندازه برچسبهایی که شما با ویدئوی خود ارتباط میدهید مهم هستند.هر کلمه در عنوان، توضیح یا برچسب یک ویدئو نه تنها کلمه کلیدی قابل جستوجو در یوتیوب بلکه در موتورهای جستوجویی همچون گوگل نیز است. در حالت ایدهآل اگر کسی علاقهمند به یک عنوان مرتبط با یک یا چند ویدئوی شما باشد، آنها باید بتوانند محتوای شما را به آسانی با واردکردن کلمات کلیدی یا جستوجوی یک عبارت مناسب در یوتیوب یا گوگل پیدا کنند. شما از تعداد بازدیدهای افرادی که تصادفی با استفاده از جستوجوی یک کلمه کلیدی برای یافتن محتوای شما به شما دسترسی پیدا میکنند متعجب خواهید شد. بنابراین ضروری است که کلمات کلیدی زیادی را تا حد ممکن در عنوان و توضیح یک ویدئو جای دهید و همچنین کلمات کلیدی مرتبط را برچسب کنید. این کار در زمانی که شما ویدئوی خود را بارگذاری میکنید انجام میشود، اما این همچنین میتواند در هر زمان از طریق منوی مدیر ویدئو کانال یوتیوب شما به روز شود تا باعث جذب مخاطب بیشتر شود.
۲-از شبکههای اجتماعی استفاده کنید.
شبکههای اجتماعی میتوانند ابزار قدرتمندی برای ترویج شرکت، محصول یا خدمات و کانال یوتیوب شما و محتوای آن باشند. شبکههای اجتماعی همچنین روش غیررسمی دیگری را برای تعامل با بینندگان و مشترکین شما فراهم میکند. در دنیای امروز حضورداشتن در شبکههای اجتماعی برای شرکتها ضروری است. این میتواند بدون صرف هزینه باشد. هرچند مدیریت حسابهای شبکههای اجتماعی از جمله کانال یوتیوب شما ممکن است وقتگیر باشد.همچنین شما میتوانید در بسیاری از پلتفورمهای شبکههای مجازی برای تبلیغات هزینه بپردازید تا به سرعت مخاطبان نسبتا ارزان و بسیار هدفمندی داشته باشید. این روش محبوبی برای شرکتها بوده تا به سرعت مخاطبین کانال یوتیوب خود را افزایش دهند. اگر شما بودجهای برای ترویج ویدئويتان دارید، استفاده از تبلیغات کلیدی را در فیسبوک در نظر بگیرید. این تبلیغات ارزان، بسیار هدفمند، انعطافپذیر و آسان برای ایجاد و راهاندازی هستند. شما میتوانید تبلیغات را در فیسبوک با 50 دلار آغاز کنید و در لحظه به مخاطبان بالقوه برسید.
۳-نظرات دیگران را درباره ویدئوهای خود پست کنید.
با این حال راه دیگر ترویج ویدئوهایتان یافتن موثرترین افرادی است که همچنین مخاطبان خود را هدف قرار میدهند و در کانالهای یوتیوب مخصوص به خود، صفحههای فیسبوک و سایر رسانههای اجتماعی دیگر، فعال هستند. این میتواند با ارسال نظرات شخصی شما برای ویدئوهای آنها و با شرکت در گفتوگوهای آنلاین انجام شود. نظراتی که شما بر روی ویدئوها و کانالهای دیگر ارسال میکنید میتوانند به بالابردن محبوبیت آنلاین شما کمک کند، با این تصور که نظرات شما سازنده و متفکرانه باشند.هرگز در نظرات عمومی که شما در ارتباط با محتوای ایجادشده به وسيله دیگران ارسال میکنید منفی، غیرحرفهای یا گستاخ نباشید. راه دیگری برای تعامل با بازدیدکنندگان و مشترکین این است که گهگاهی میزبان گپهای تصویری زنده یا کنفرانسهای تصویری باشید و مخاطبان هدف یوتیوب خود را برای شرکت در آن دعوت کنید. این میتواند به آسانی با استفاده از قابلیتهای زنده یوتیوب انجام شده یا شما میتوانید از سرویس شخص ثالث استفاده کنید که به شما اجازه میدهد تا رایگان یا با هزینه کم میزبان کنفرانسهای زنده تصویری باشید. سپس میتوانید ضبطهای کنفرانس زنده را منتشر کرده یا در کانال یوتیوبتان گپ بزنید و افراد دیگر میتوانند بر اساس یک درخواست به این محتوا دسترسی پیدا کنند.
۴-کانال خود را با فهرستهای پخش و دستهبندیها سازماندهی کنید.
با سازماندهی گروههای ویدئویی مرتبط با انواع محتوای مشابه یا مربوط به همان موضوع به فهرستهای پخش، شما بازدیدکنندگان را به تماشای چند ویدئوی پشت سر هم به ترتیبی که شما تعیین میکنید برای شما و آنها مفید باشد تشویق خواهید کردبا استفاده از کارتها و یک صفحه پایان در ویدئویتان، شما به راحتی میتوانید محتوای مرتبط دیگری را که کانال شما پیشنهاد میدهد ترویج دهید. بازدیدکنندگان را به تماشای چند ویدئو در طول هر بازدید از کانال تشویق کنید.