
یکی از کمپانیهای بزرگ دنیای خودروسازی، فولکس واگن است که محصولات مدرن و به روزی تولید و راهی بازار میکند. برند GTI را باید به عنوان یک نشان برتر و موفق مطرح کرد که بر تارک این گروه میدرخشد. خودرو جدید گلف جی تی آی ادیشن 50 یک هاچ بک سریع السیر و قوی بوده که برای پیست نوربرگ رینگ طراحی شده و توانسته تبدیل به قدرتمندترین نسخه در تاریخ فولکس واگن شود.
فولکس واگن گلف GTI ادیشن 50
گلف GTI در قامت یک هاچ بک، موفق شده از مرز 300 اسب بخار قدرت عبور کند و با سیستم انتقال قدرت محرک جلو به راحتی از پس پیست نوربرگ رینگ برآید. با این اوصاف، در حال حاضر تنها 13 اسب بخار نیاز دارد تا عملکرد خود را مشابه گلف R تمام چرخ محرک کند. گفتنی است که این محصول تازه وارد از کلاب اسپرت 300 اسبی هم جلوتر ایستاده و برنامهای برای عرضه آن در آمریکا وجود ندارد.
قوای فنی
در سینه فولکس واگن گلف GTI ادیشن 50، یک پیشرانه 2.0 لیتری توربوشارژ EA888 Evo4 قرار گرفته که میتواند در بهترین حالت، 320 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس دبل کلاچ 7 سرعته به چرخهای جلو انتقال دهد.
با وضعیتی که این هاچ بک دارد، میتواند ظرف مدت ۵.۵ ثانیه از سکون مطلق به شتاب ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و ۰.۱ سریع تر از کلاب اسپرت باشد. برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، ۱۶.۸ ثانیه زمان لازم است که باز هم از نسخه قبلی عملکرد قابل قبولتری دارد. نهایت سرعتی که گلف جی تی آی ادیشن ۵۰ به آن میرسد، ۲۷۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.
امکانات بیشتر
در کنار توان فوق العاده پیشرانه، امکانات و قابلیتهای بیشتری در انتظار طرفداران این هاچ بک خواهد بود. در صورتی که پکیج GTI پرفورمنس را انتخاب کنید، 20 میلی متر از ارتفاع خودرو کاهش مییابد. همچنین 30 کیلوگرم از وزن کلی ماشین کم میشود که عمدتا به خاطر رینگهای 19 اینچی فورج کاری شده و سیستم اگزوز تیتانیومی است.
پکیج پرفورمنس فولکس واگن گلف GTI ادیشن 50 شامل لاستیکهای نیمه اسکلت بریجستون پوتنزا ریس است که عملکرد شایان توجهی از خود نشان دادهاند. بهروزرسانیهای نرم افزاری باعث شده تا فرمان پذیری این خودرو بهبود پیدا کند و وضعیت کنترل شاسی تطبیقی استاندارد بهتر شود.
طراحی ظاهری و فضای کابین
به لحاظ ظاهری، تفاوت قابل توجهی بین گلف جی تی آی ادیشن ۵۰ با نسخه معمولی دیده نمیشود. تنها تفاوتها محدود به رینگهای جدید با تزئینات قرمز و لوگو ویژه روی لبههای اسپویلر عقب است. سقف و آینههای جانبی در نسخه ادیشن ۵۰ به رنگ مشکی درآمده و اطراف سر اگزوزها نیز با تزئینات تیره طراحی گردیده است.
همچنین نوار قرمز مشکی رنگ نمای جانبی به رنگ قرمز تورنادو درآمده تا ویژگیهای بیرونی این خودرو کاملتر از قبل شود. خریداران خوش شانس این هاچ بک میتوانند از بین رنگبندی خاکستری، سفید، مشکی و سبز خزهای تیره، رنگ بدنه آن را انتخاب کنند.
میزان تغییرات در کابین داخلی این خودرو کم است و صرفا شامل کمربندهای ایمنی قرمز، دستگیرههای درب آلومینیومی تیره و لوگوهای GTI 50 میشود. علاوه بر این، صندلیها با الگوی شطرنجی، تزئینات جیر مصنوعی و نوار سبز به نما آمدهاند. اگر نیاز به آپشنهای بیشتری مثل هدآپ دیسپلی دارید، باید هزینههای اضافی بپردازید. قیمت این هاچ بک هنوز مشخص نشده، اما به احتمال زیاد از محدوده 54 هزار و 330 یورو آغاز شود.