چیزهایی که از صندوق دریافت ایمیلم درباره نوع محتوا یاد گرفتم
هیچ یک،محتوای ارزشمند به شما کمک میکند تا مشتریان را جذب کنید و روابط خود را با آنها تقویت کنید. با این حال که دسترسی به شبکههای اجتماعی اغلب مهمتر است اما هنوز ایمیل یکی از بهصرفهترین و قدرتمندترین پلتفورمها برای اشتراکگذاری محتوای شما با مشتریان است. من اخیرا به صندوق دریافت ایمیلهایم از کسبوکارهای مختلف نگاه کردم و متوجه شدم ایمیلهایی که توجه من را جلب کردند در چند دسته زیر قرار دارند.
پیشنهادات مرتبط با خرید قبلی
نصب کفپوشهای چوبی چیزی است که اکثر صاحبخانهها فقط یک بار انجام میدهند. با وجود اين، شرکتی که کفپوشهای خانه من را نصب کرد در طول سال مواردی را برای من ارسال میکند که مرتبط با کفپوشهای چوبی است. آنها کار بسیار خوبی که انجام میدهند این است که تصاویر قبل و بعد از یک پروژه خود را ارسال میکنند. چه کسی الهامگرفتن از یک خانه طراحیشده را دوست ندارد؟ در طول سالها، این شرکت کسبوکارش را رشد داده است و خدمات آن را بسیار بیشتر کرده است. با این حال که من از هیچ کدام از خدمات جدید آن استفاده نکردهام اما از وجود آنها آگاه هستم و دوستانم را به این شرکت ارجاع دادهام.
پیامهای پیشنهادات فصلی
آیا کسبوکار شما فصلی است؟ اگر شما گلفروش هستید، من از شما انتظار دارم تا قبل از روز ولنتاین یا روز مادر پیامی از شما دریافت کنم. و اگر از شما پیامی دریافت نکنم قطعا رقیب شما برای من یک پیام ارسال خواهد کرد. اگر شما در این مناسبتها برای من مفید بودهاید، و از شما خرید کرده باشم، قبل از سالگرد ازدواجم و قبل از تولد همسرم نیز از شما خرید خواهم کرد. به همین ترتیب شرکتی که من عینکهای تجویزیام را از آن خریداری کردم هر سال یک ایمیل برای من ارسال میکند تا به من یادآوری کند که تجویز من در حال انقضاست. یک طراح باغ ممکن است توصیههایی را درباره آمادگی در مقابل یک طوفان فصلی به من پیشنهاد دهد. اگر شما از فصول کسبوکارتان حداکثر استفاده را نکنید، یک فرصت ارتباط با مشتریان را در زمان نیازشان به خدمت شما از دست خواهید داد.
پیشنهاد ویژهای که واقعا خاص است.
اگر شما هر هفته یک ایمیل «پیشنهاد ویژه» ارسال کنید، پس از یکی دو ماه این پیشنهاد دیگر خاص نخواهد بود. مشتریان بالقوه و مشتریان شما پیام یا محصول شما را نخواهند دید و آنها کمکم شما را نادیده خواهند گرفت. اما اگر مشتریان شما به ندرت یک ایمیل «پیشنهاد ویژه» را از سوی کسبوکار شما دریافت کنند بسیار محتملتر است که به آن توجه کنند.من در صندوق دریافتم، دو ایمیل از سوی کسبوکارهای کوچک دریافت کردم که در طول سال از تمام رویدادهای فروش استفاده میکنند. آنها یک کمپین بازاریابی کلی پیرامون یک رویداد فروش سالانه راهاندازی میکنند که باعث ایجاد هیجان شده و مشتریان را به سمت فروشگاه یا وبسایت آنها سوق میدهد.
ارتباط شخصی
شرکتهای بزرگ میلیونها دلار در کمپینهای بازاریابی صرف میکنند تا به برندهایشان زندگی ببخشند و جنبه انسانی کسبوکارهایشان را نمایش دهند. کسبوکارهای کوچک به روشهای بسیاری در اینجا برتری دارند زیرا کسبوکارهای آنها شخصی است. تمام کاری که شما باید انجام دهید به نمایشگذاشتن آن است. من هر وقت یک ایمیل از کسبوکاری دریافت کردم که درباره چشمانداز یا هدفش صحبت میکند، همیشه علاقه دارم بیشتر درباره آن بدانم. اگر کسبوکار شما از یک موسسه خیریه حمایت میکند و کارمندان شما در حال انجام آن هستند، بگذارید مشتریانتان بدانند. اگر شما جشن 15سالگی کسبوکار خود را میگیرید با ارسال یک پیام مردم را با خبر کنید تا بدانند شما 15 سال است که در این کسبوکار هستید. این چیزی است که شما باید به آن افتخار کنید و چیزی است که همه مشتریان شما باید بدانند.هر کدام از پیامهای ایمیلی که شما ارسال میکنید باید توجه مشتریان شما را با محتوایی که مورد علاقه آنها است جلب کند. به خاطر داشته باشید که اگر در وبسایت خود مشتریانتان را به دست آورید، بسیار راحتتر میتوانند خرید خود را انجام دهند.