مرسدس G کلاس
آئودی
آئودی معمولاً اولین نامی نیست که با شنیدن کلمه آفرود به ذهن میآید. شاسیبلندهای این برند بیشتر مناسب کارواشهای لوکس شمال شهر هستند تا گلولای کوهستان اما ظاهراً این رویه قرار است تغییر کند. گزارشها نشان میدهد که آئودی قصد دارد از احیای برند اسکات توسط گروه فولکسواگن نهایت استفاده را ببرد. احتمالاً شاهد یک ابرشاسیبلند خواهیم بود که روی پلتفرم اسکات سوار شده و بالاتر از مدلهای Q7 و Q8 قرار میگیرد تا مستقیم به جنگ G کلاس برود.
بامو
بامو تلاش کرد با مدل XM به رقابت با شاسیبلندهای پرفورمنس گرانقیمت بازار بپردازد اما آن خودرو کمی بیشازحد عجیب و بحثبرانگیز بود. حالا باواریاییها در حال کار روی جانشینی هستند که احتمالاً تا سال ۲۰۲۹ وارد بازار میشود. این خودرو قرار است روی پلتفرم نئو کلاس ساخته شود. هنوز مشخص نیست که آیا بامو یک صخرهنورد خالص میسازد یا یک ماشین رالی پرسرعت اما ثبت اختراعات اخیر این شرکت برای دیفرانسیلهای آفرودی، نشان میدهد که آنها برای کثیف کردن چرخهایشان کاملاً جدی هستند.
جنسیس
هیوندای و زیرمجموعه لوکسش یعنی جنسیس، دیگر به بازار خودروهای اقتصادی راضی نیستند. آنها با معرفی کانسپتهایی مثل X Gran Equator، نشان دادهاند که میخواهند یک شاسیبلند ماجراجوی واقعی بسازند. جنسیس تأیید کرده که در کنار خودروی اسپرت سری ماگما، یک آفرودر تمامعیار را روانه بازار خواهد کرد که مستقیماً G کلاس را هدف گرفته است. این یعنی کرهایها حالا اعتمادبهنفس کافی برای رقابت در لیگ برتر لوکسسازان را پیدا کردهاند.
لندروور
درحالیکه دیگران هنوز مشغول نقشهکشی هستند، لندروور رقیب اصلی خود را به میدان فرستاده است. مدل جدید دیفندر اوکتا با موتور ۴.۴ لیتر V8 که از قضا ساخت بامو است، ۶۳۵ اسب بخار قدرت دارد. این هیولا میتواند در ۳.۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برسد که حتی از G کلاس هم سریعتر است. با قیمت پایه ۱۵۸ هزار دلاری، دیفندر اوکتا دقیقاً همان مشتریانی را هدف گرفته که به دنبال ترکیبی از تجمل بیحدومرز و قابلیتهای آفرودی دیوانهوار هستند.