فراری SF90
خودروی موردبحث ما، یک SF90 اسپایدر اصیل است. عملکرد فنی این ماشین بهقدری خیرهکننده است که حتی بدون تغییرات تیونینگ هم مو به تن آدم سیخ میکند. باوجوداینکه با نسخهٔ روباز یا اسپایدر طرف هستیم اما این اسب رقصان میتواند عقربه سرعتسنج را تا عدد دیوانهوار ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت بالا ببرد. جالب اینجاست که این سقفِ سرعت، دقیقاً با نسخه کوپه یا همان استراداله برابر است. شتاب این خودرو نیز دستکمی از موشک ندارد. نسخه کوپه صفرتاصد کیلومتر را در ۲.۵ ثانیه پر میکند و مدل اسپایدر هم دقیقاً همین رکورد را ثبت میکند.
در سینه این ابرخودرو، یک ارکستر باشکوه در حال نواختن است. سه موتور الکتریکی به همراه یک پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربو دستبهدست هم دادهاند تا قدرتی معادل ۱۰۰۰ اسب بخار را به آسفالت تزریق کنند. جالب است بدانید که نوویتک در این پروژه، دست به ترکیب برنده نزده و خروجی موتور را تغییر نداده است. تمام تمرکز این تیونر روی ظاهر و آیرودینامیک خودرو بوده تا چهرهای تهاجمیتر به آن ببخشد.
تصاویر منتشرشده، فراری SF90 اسپایدر را با قطعات اضافی بسیار ظریف در بخشهای پایینی بدنه و یک اسپویلر دُماردکی جذاب نشان میدهند؛ اما گل سرسبد تغییرات، رینگهای ووسن هستند. این رینگها با طراحی پرههای V شکل و ساختار مقعر خود، در محور عقب بزرگتر از جلو هستند و چهرهای عضلانی به خودرو بخشیدهاند. همچنین ارتفاع خودرو کمی کاهش یافته تا چسبندگی بصری و فنی آن به سطح جاده بیشتر شود.
ترکیب رنگ زرد بدنه با قطعات فیبر کربن مشکی براق، تضادی چشمنوازی ایجاد کرده است. از قاب شیشه جلو و آینهها گرفته تا دریچههای هوای گلگیر و اسپویلر عقب، همگی در این سیاهی براق غرق شدهاند. در داخل کابین نیز همین هارمونی جریان دارد؛ چرم مشکی و آلکانتارا با دوختها و نواردوزیهای زردرنگ، فضایی اسپرت و درعینحال لوکس را خلق کردهاند.