جادوی مهندسی از فرانسه
خودرویی که این طوفان را به پا کرده، فیلانت رکورد نام دارد. شاید تصور کنید رنو برای رسیدن به این عدد، تمام فضای خودرو را با باتری پر کرده است اما سخت در اشتباهید. این خودرو از همان پکیج باتری ۸۷ کیلوواتساعتی استفاده میکند که در مدل تولید انبوه سنیک E-Tech نصب شده است. تیم مهندسی رنو بهجای افزایش حجم باتری، روی دشمن اصلی خودروهای برقی یعنی مقاومت هوا تمرکز کردند. بدنهٔ کشیده، حذف آینهها و استفاده از کاناپی شفاف شبیه هواپیما، همگی برای شکافتن هوا طراحی شدهاند.
رنو در این پروژه تنها نبود و لاستیکهای مخصوص با مقاومت غلتشی بسیار پایین نیز توسط میشلن تأمین شد و شاسی کربنی خودرو هم دستپخت شرکت فرانسوی لیژیه است. سیستم فرمان و ترمز نیز تماماً الکترونیکی (با سیم) طراحی شدهاند تا وزن و اصطکاک مکانیکی حذف شود. این پروژه صرفاً یک نمایش قدرت نیست. رنو اعلام کرده که هدف اصلی، یادگیری درسهایی برای بهبود خودروی برقیهای آینده است. اگر این فناوریها به خودروهای جادهای راه پیدا کنند، شاید بهزودی دغدغهٔ تمام شدن شارژ برای همیشه به تاریخ بپیوندد.