چه زمانی برندسازی مجدد کنیم؟ و چگونه این کار را انجام دهیم؟
هیچ یک،بسیاری از کارآفرینان و کسبوکارها معتقدند که «برند» یک شرکت در واقع نام و لوگوی آن شرکت است. این صحیح نیست، در واقع یک برند فراتر از نام و لوگوی یک شرکت است. نام و لوگوی یک کسبوکار سفیران یک برند هستند، بنابراین حتما هر دو باید مورد توجه زیادی قرار بگیرند. اما چه زمانی یک شرکت باید برندسازی مجدد را در نظر بگیرد؟ در اینجا راهنماییهایی وجود دارد که شما میتوانید زمان مناسب برندسازی مجدد شرکت خود را تشخیص دهید.
شرکتها باید برای متمایزشدن با رقیبشان برندسازی مجدد کنند.
اگر نام شرکت شما عمومی و مشابه با نام کسبوکارهای دیگر است، به برند خود آسیب میزنید. یک لوگوی عمومی به همین ترتیب به برند شما آسیب خواهد زد. این جایی است که برندسازی مجدد رخ میدهد. برندسازی مجدد میتواند با نمایش چیزهایی که شرکت شما را متفاوت و بهتر میکند، کسبوکار شما را از کسبوکار رقیبانتان متمایز کند. حتی بهترین شرکتها هویت برندشان را تغییر میدهند. برای مثال، آیا شما میدانید که گوگل با نام “Backrub” شروع به کار کرد یا اینکه اکسنچر تحت عنوان “Andersen Consulting” فعالیت خود را آغاز کرد؟ این برای شرکتی که میخواهد نام خود را بزرگ کند و به دنبال یک نام جدید و منحصر به فرد برای خود است غیرطبیعی نیست، زیرا به رشد کسبوکارش کمک میکند. شاید وقت آن است که شرکت شما نیز همین کار را بکند. شرکتها باید برای زندگی بخشیدن به برند قدیمی خود برندسازی مجدد کنند. احتمال دارد که فونت Comic Sans، وبسایت یا رنگبندی دهه 1990 شما جذابیت برند شما را کاهش داده باشد و آن را قدیمی جلوه دهد. چه کاری انجام میدهید؟ پاسخ این سوال «برندسازی مجدد» است، کاری که حتی موفقترین کسبوکارها نیز انجام میدهند.شرکتهای هوشمند برندسازی مجدد میکنند چون میدانند طراحی یک برند میتواند منجر به شکست یا موفقیت یک کسبوکار شود. شاید کسبوکار شما مربوط به فروش پیراهن باشد اما اکنون شما ماگهای سفارشی را نیز به کسبوکار خود اضافه کردهاید. اگر برندسازی شما پیرامون فروش پیراهن باشد مشتریان شما نمیدانند که میتوانند به شما ماگ نیز سفارش دهند. این یک مشکل رایج برای صاحبان کسبوکار است، ما همیشه به آنان توصیه میکنیم که نام کسبوکارشان را محدود نکنند.
شرکتها باید برای افزایش اعتبارشان برندسازی مجدد کنند.
مثلا بررسی کامل اخیر برند تاکسی اینترنتی اوبر ضروری بود تا بدنامی و ضعفهای آن را بهبود دهد. اگر کسبوکار شما تلاش کند تا بر یک اعتبار منفی غلبه کند، یک برندسازی مجدد میتواند کمک کند تا مصرفکنندهها شما را در یک قاب جدید و تازه ببینند.
پنج چیز که شما باید برای یک برندسازی مجدد موفق بدانید:
با درک چشمانداز و ارزشهای خود شروع کنید. بسیار مهم است که پیش از برندسازی مجدد، چشمانداز و ارزش خود را درک کنید. آنچه را که شرکت شما انجام میدهد و آن را خاص میکند در نظر بگیرید. بازار و رقیبتان را بررسی کنید. پیش از برندسازی مجدد، پیوسته تلاش کنید. تصمیم بگیرید چگونه میتوانید در میان رقیبانتان متمایز شوید، و قیاس منطقی ارزش واقعی شما چیست. باید برند جدید شما بهروز و مرتبط باشد.
با تیم خود همکاری کنید. برند شما میتواند یکی از مهمترین داراییهای شرکت باشد، اما افراد شرکتتان نیز به همان اندازه برای رشد شرکتتان ارزشمند هستند. برای کل بخشهای شرکت صحبت کنید. میبینید که چندین ایده و بازخورد ارزشمند از افرادی که انتظار نداشتید به دست خواهید آورد.برندسازی مجدد را به دقت مدیریت کنید. یک برندسازی مجدد اغلب مستلزم یک تلاش طولانی و پیچیده است. بدون یک برنامه دقیق و یک فرآيند با مدیریت خوب، برندسازی مجدد شما میتواند به سرعت به انحراف برود.
برندسازی مجدد خود را شروع کنید و آن را به دنیا معرفی کنید. حتی فوقالعادهترین برندسازی مجدد اگر شروع به فعالیت نکند به هدر میرود. حتما شروع برندسازی مجدد خود را برنامهریزی کنید و آماده باشید تا دلیل برندسازی مجدد خود را توضیح دهید. احتمال سردرگمی مشتری را با یک برنامهریزی دقیق کاهش دهید. برندسازی مجدد، یک اعلام تعهد شرکت به رشد رو به بالاست. اما بدانید تغییر هرگز آسان نیست.