استراتژی های ساده برای موفقیت شما در بازاریابی ویدئویی
هیچ یک،بازاریابی محتوا دائما در حال تغییر است. و مسلم است که بازاریابی ویدئویی برای ماندن آمده است. بر اساس تحقیقات دانشگاه ماریویل تولیدات ویدئویی یکی از مهمترین مهارتهای بازاریابی مدرن برای نوآوران تا کارفرمایان کسبوکار است. این تحقیق نشان میدهد که 82 درصد از ترافیک اینترنت تا سال 2021 به سمت محتوای ویدئویی میرود. در اینجا پنج استراتژی ساده وجود دارد که میتوانید با آنها شروع کنید.
۱-نتایجی را که از بازاریابی ویدئویی میخواهید به دقت بررسی کنید.
زمانی که سازندگان محتوا یا برندها به دنبال بازاریابی محتوا هستند، اغلب بدون یک طرح روشن از آنچه میخواهند به آن برسند دست به کار میشوند. یادگیری درباره ویدئو شاید نیاز به کسب مهارتهای زیادی داشته باشد، اما درست مانند هر سفر، عاقلانه این است که یک نقشه مسیر از جایی که میخواهید بروید داشته باشید. بسیاری از افراد سر در گم میشوند و از تلاشهای بازاریابی ویدئویی خود ناامید میشوند زیرا ویدئوها را بدون یک برنامهریزی و طراحی تولید میکنند. یک قلم و کاغذ به دست بگیرید، سپس یک گام به عقب بروید و به آنچه میخواهید برسید دقیقا فکر کنید. آیا شما میخواهید تعداد مشترکین ایمیل خود را افزایش دهید؟ آیا میخواهید بازدیدکنندگان را به خریداران تبدیل کنید؟ آیا میخواهید ویدئوها را به سایت یوتیوب بفروشید؟ آیا میخواهید مشترکین بیشتری پیدا کنید و کانال یوتیوب خود را رشد دهید؟ یا میخواهید فروش خود را بالا ببرید؟ در چنین مواردی نقشه مسیر شما متفاوت خواهد شد، پس مطابق با آنچه میخواهید برنامهریزی کنید.
۲-ویدئوهایی تولید کنید که برای مخاطبانتان ارزشمند باشند.
برای یک ویدئوی کارآمد شما فقط به افرادی نیاز ندارید که ویدئوی شما را تماشا کنند، بلکه به افرادی نیاز دارید که تماشای ویدئوهای شما را ادامه دهند.برای اینکه این اتفاق رخ دهد، ویدئوهایی بسازید که برای مخاطبانتان ارزشمند باشند. ارزشمندبودن ویدئوی شما باعث میشود آنها برای تماشای ویدئوهای دیگرتان مجددا به کانال شما رجوع کنند.
۳-از محتوای ویدئویی برای گفتن داستان استفاده کنید.
هر ویدئوی خوبی باید دو کار انجام دهد. اول اینکه، باید توجه بازدیدکنندگان را جلب کند. دوم اینکه باید جلب توجه بازدیدکنندگان شما را تا انتهای ویدئو حفظ کند. یک ویدئویی که داستان جذابی را میگوید این کار را انجام میدهد. شاید شما تلاش دارید تا یک محصول را بفروشید، یک برند را ترویج دهید یا در واقع مخاطب خود را آموزش دهید. داستانگویی یک ارتباط عاطفی را با مخاطب شما توسعه میدهد و او را به تعامل با آن تشویق میکند.
۴- محتوای ویدئویی تولید کنید که برای همه تلفنهای همراه مناسب باشد.
بسیاری از افراد با تلفنهای هوشمند نسبت به هر دستگاه دیگری بیشتر سروکار دارند. ویدئوها بیشترین محتوای اشتراک گذاشته شده در تلفنهای همراه هستند. طبق تحقیقات، 92 درصد از کاربران ویدئوهای تلفن همراه، ویدئوها را با دیگران به اشتراک میگذارند.با توجه به اینکه تعداد وسیعی از افراد، در تلفنهای همراهشان سرگرم هستند، عاقلانهترین راه این است که بازاریان ویدئوهایی مناسب با تلفنهای همراه تولید کنند. با توجه به محبوبیت اینستاگرام و اسنپچت، ویدئوهای کوتاهتر به طور خاص مورد توجه قرار گرفته میشوند. بنابراین به جای تولید ویدئوهای طولانی، ویدئوهای کوتاهتر بسازید.
۵- همکاری، همکاری، همکاری
تولیدکنندگان محتوا موفقیتهای بسیار زیادی را با همکاری با افراد تاثیرگذار ثبت کردهاند. همکاری به افزایش تعداد بازدیدکنندگان و افزایش میزان اشتراکگذاری ویدئوها کمک میکند. شاید فوقالعاده به نظر برسد، اما این بدین معنی نیست که شما باید با هر فرد تاثیرگذاری همکاری کنید. بگذارید نیاز مخاطب شما بر انتخاب فرد تاثیرگذاری که میخواهید با او همکاری کنید تاثیر بگذارد. با کسانی همکاری کنید که مخاطبان آنها با مخاطبین شما یکسان باشند. محتوای آنها باید چیزی باشد که مخاطبان شما از قبل به آن علاقهمند باشند. شما نباید با افراد تاثیرگذاری کار کنید که فالوئینگ یا دنبالشدگان زیادی دارند. این افراد ممکن است برای پاسخدادن به تماس شما بیش از حد سرشان شلوغ باشد. در عوض با تولیدکنندگان محتوایی همکاری کنید که تنها یک تعداد متوسطی فالوئینگ دارند، اما میزان تعامل و همکاری بالایی داشته باشند. این نشانه یک تولیدکننده محتوایی است که باید به دنبال آن باشید، تا فرد تاثیرگذاری را پیدا کنید که بر بازدیدکنندگانش حکومت میکند.