آئودی
شاید عجیب به نظر برسد اما قلب تپندهٔ هر دو رقیب، اصالتی آلمانی دارد. آئودی به پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربوی ساخت پورشه با کد EA825 مجهز است که ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. در سوی دیگر، آستونمارتین از یک پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربو با کد M177 ساخت مرسدس AMG بهره میبرد. این موتور قدرتمند، ۷۰۷ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتنمتر گشتاور را از طریق یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک با کلاچ تر چندصفحهای به چرخها منتقل میکند. این یعنی برتری محسوس در قدرت خالص برای اشرافزاده بریتانیایی.
با وجود اینکه آئودی کمی سنگینتر است (۲۲۷۵ کیلوگرم در برابر ۲۲۴۵ کیلوگرم)، هردو خودرو شروعی انفجاری داشتند اما این آستونمارتین بود که با نمایش برتری محض، مسافت ۴۰۰ متر را در زمان خیرهکننده ۱۱.۵ ثانیه طی کرد و آئودی با ثبت زمان ۱۱.۷ ثانیه، با اختلاف بسیار ناچیز دودهم ثانیه، قافیه را باخت. آیا آئودی میتوانست در مسابقات رولینگ جبران مافات کند؟ پاسخ منفی بود. DBX707 در این بخش نیز پیروز میدان شد و حتی در آزمون ترمزگیری از سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت، عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشت. این رقابت نفسگیر بار دیگر ثابت کرد که دنیای خودروهای پرفورمنس پر از شگفتی است. آئودی RS Q8 پرفورمنس ممکن است سلطان پیچهای نوربرگرینگ باشد اما در خط مستقیم، این آستونمارتین DBX707 است که تاج پادشاهی را بر سر میگذارد.
مشخصات فنی
|
مشخصه |
آستونمارتین DBX707 |
آئودی RS Q8 |
|---|---|---|
|
پیشرانه |
۴ لیتری V8 توئین توربو |
۴ لیتری V8 توئین توربو |
|
قدرت |
۷۰۷ اسب بخار |
۶۴۰ اسب بخار |
|
گشتاور |
۹۰۰ نیوتنمتر |
۸۵۰ نیوتنمتر |
|
گیربکس |
۹ سرعته اتوماتیک |
۸ سرعته اتوماتیک |
|
محور محرک |
چهارچرخ |
چهارچرخ |
|
وزن |
۲۲۴۵ کیلوگرم |
۲۲۷۵ کیلوگرم |
|
قیمت |
۲۷۶,۵۰۰ دلار |
۱۴۰,۱۹۰ دلار |