مرسدس یونیماگ
زیر این پوستهٔ پرزرقوبرق، همچنان یک یونیماگ مدل U 4023 با اکسلهای پورتال، شاسی انعطافپذیر و سه دیفرانسیل قفلشونده پنهان شده اما بزرگترین تغییر زیر کاپوت رخ داده است؛ جایی که موتور چهار سیلندر ۵.۱ لیتری با قدرت ۲۳۰ اسب بخار، جای خود را به یک پیشرانهٔ دیزلی شش سیلندر جدید ۷.۷ لیتری OM 936 که ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. این افزایش قدرت به معنای کشش بهتر و عملکرد نرمتر گیربکس است، بدون آنکه ذرهای از تواناییهای آفرود افسانهای آن کاسته شود.
ظاهر این یونیماگ، ترکیبی استادانه از قدرت زمخت و جذابیت لوکس است. جلوپنجره، سپرها و رکابهای جانبی بازطراحی شدهاند و رنگ خاکستری مات، در کنار رینگهای ۲۰ اینچی بیدلاک و چراغهای LED سفارشی، چهرهای مدرن و خشن به آن بخشیده است. مرسدس حتی آینههای جانبی سنتی را هم حذف کرده و آنها را با دوربین جایگزین کرده است. این سیستم با نمایشگرهای دیجیتال، هم در مسیرهای صعبالعبور و هم در کوچههای تنگ شهری به کمک راننده میآید.
کابین چهارنفرهٔ این یونیماگ اما داستان دیگری دارد؛ جایی که چرم اعلا، دوختهای متضاد و نورپردازی محیطی، فضایی شبیه به یک سوئیت هتل پنج ستاره در دل یک کامیون امداد و نجات کوهستان خلق کردهاند.
یونیماگ زندگی خود را بهعنوان یک وسیلهٔ نقلیه کشاورزی در آلمان پس از جنگ جهانی دوم آغاز کرد و هیچگاه به تجملگرایی شهرت نداشت اما مرسدس اصرار دارد که این نسخه فقط یک تمرین طراحی نیست. این هیولای لوکس سال آینده توسط یک مشتری خاص آزمایش خواهد شد تا تقاضای بازار برای چنین محصولی سنجیده شود و ثابت کند که هیچ مسیری برای یونیماگ غیرممکن نیست.