اوپل آسترا
بیشترین تغییرات در جلوی آسترا رخ داده است. جلوپنجرهٔ مشهور اپل، موسوم به اوپل ویزور، حالا میزبان عناصر LED عریضتری است که لوگوی نورانی اپل را در آغوش گرفتهاند. این ترکیب، امضای طراحی جدیدی به نام قطبنمای اپل را خلق کرده که قرار است در تمام محصولات آینده این شرکت دیده شود. سپر جلو نیز با ورودیهای هوای بازطراحیشده و تریم مشکی براق، ظاهری تهاجمیتر پیدا کرده است. هرچند نمای جانبی و عقب تغییر چندانی نداشتهاند اما رینگهای ۱۷ و ۱۸ اینچی جدید، حس تازگی را بهخوبی منتقل میکنند.
در داخل کابین تغییرات بزرگی دیده نمیشود و ساختار کلی، شامل دو نمایشگر ۱۰ اینچی، دستنخورده باقیمانده اما رابط کاربری سیستم اطلاعات و سرگرمی واضحتر شده است. بزرگترین خبر در این بخش، استاندارد شدن صندلیهای ارگونومیک Intelli-Seats برای تمام تیپها است؛ صندلیهایی که پیشازاین تنها در مدلهای ردهبالا یافت میشدند. این صندلیها که با پارچهای بازیافتی به نام ReNewKnit روکش شدهاند، راحتی فوقالعادهای را فراهم میکنند و با آپشنهایی نظیر گرمکن چندمرحلهای، ماساژور و حافظه قابل سفارش هستند.
اپل برای قوای محرکه، منوی کاملی را تدارک دیده است. خریداران میتوانند از میان گزینههای متنوعی انتخاب کنند: از موتور ۱٫۵ لیتری توربودیزل با قدرت ۱۳۰ اسب بخار گرفته تا پیشرانه ۱٫۲ لیتری توربوشارژ بنزینی هیبریدی خفیف با ۱۴۵ اسب بخار. برای علاقهمندان به تکنولوژیهای پاکتر، یک نسخه پلاگینهیبریدی با قدرت ترکیبی ۱۹۵ اسب بخار و یک مدل تمام برقی نیز در دسترس است.
نسخهٔ برقی حالا به یک باتری بزرگتر ۵۸ کیلووات ساعتی مجهز شده که برد پیمایش آن را با یکبار شارژ به ۴۵۴ کیلومتر افزایش میدهد؛ جهشی که آن را به یک رقیب بسیار جدیتر در بازار خودروهای برقی تبدیل میکند. این مدل همچنین از قابلیت V2L برای تأمین برق دستگاههای خارجی پشتیبانی میکند. اپل آسترای جدید قرار است برای اولین بار در نمایشگاه خودروی بروکسل در ۹ ژانویه (۲۰ دی) به نمایش عمومی درآید و پسازآن راهی بازارهای اروپا خواهد شد. در میدانی که بزرگانی چون فورد فوکوس و رنو مگان آن را ترک کردهاند، حالا آسترا با چهرهای مصممتر از همیشه برای نبرد با گلف، پژو ۳۰۸، تویوتا کرولا و هیوندای i30 آماده میشود.