سیتروئن ELO
جادوی اصلی ELO در داخل آن نهفته است. اینجا با یک فضای زندگی ماژولار روبرو هستیم که میتواند ۴ یا ۶ سرنشین را در خود جای دهد. ساختارشکنی بزرگ، قرارگیری صندلی راننده دقیقاً در مرکز است و دو صندلی دیگر سرنشینان، کمی عقبتر در طرفین آن قرار گرفتهاند. این طراحی نهتنها دیدی پانورامیک به راننده میدهد، بلکه حس کنترل و تسلط را تقویت میکند؛ اما این تمام ماجرا نیست. صندلی راننده قابلیت چرخش دارد و میتواند کابین را به یک اتاق نشیمن یا یک دفتر کار برای جلسات تبدیل کند.
بخش عقب نیز با دو تشک بادی به یک اتاقخواب راحت بدل میشود. یک نمایشگر تاشو هم از سقف پایین میآید تا ELO را به یک سینمای خانگی متحرک تبدیل کند. اسم ELO از حروف اول کلمات انگلیسی rEst (استراحت)، pLay (بازی) و wOrk (کار) گرفته شده و بهخوبی فلسفهٔ چند کاربردی بودن آن را نشان میدهد. با طول ۴.۱ متر، این کانسپت ابعادی مشابه نسل قبلی C3 ایرکراس دارد اما با بدنهٔ جعبهای شکل، هیچ شباهتی به پیشینیانش ندارد.
در نمای بیرونی، چراغهای LED مربعی، لوگوی نورانی بزرگ سیتروئن و درهای کشویی عظیم که یک ورودی به عرض ۱.۹۲ متر ایجاد میکنند، خودنمایی میکنند. رینگهای ۲۱ اینچی با طراحی آیندهنگرانه و درب صندوق نامتقارن، ظاهر عجیبوغریب این کانسپت را تکمیل کردهاند. سیتروئن مشخصات فنی پیشرانهٔ برقی را اعلام نکرده اما تأکید کرده که زیستگاه طبیعی این خودرو، فضاهای شهری است. این کانسپت قرار است برای اولین بار در نمایشگاه خودروی بروکسل در ژانویه ۲۰۲۶ به نمایش عمومی درآید.
اگرچه ELO به همین شکل تولید نخواهد شد اما ایدههای آن هدر نمیرود. گفته میشود این کانسپت الهامبخش یک مدل سابکامپکت جدید خواهد بود که انتظار میرود در سال ۲۰۲۸ به بازار عرضه شود و جایی بین C3 هاچبک و شاسیبلند C3 ایرکراس قرار گیرد.