چگونه برای پستهای اینستاگرام بهترین کپشنها را بنویسیم؟
هیچ یک،بازاریابی اینستاگرام تماما درباره تصاویر است. کیفیت تصاویر عاملی است که پستهای شما را برای دنبالکنندگانتان متمایز کرده، آنها را به برند شما و موضوعات پیرامونش علاقهمند ميكند و جنبه انسانی کسبوکارتان را به نمایش میگذارد. اما کار شما با پیداکردن یک تصویر زیبا و ویرایش آن تمام نمیشود. کپشن پست شما جایی است که میتوانید به محتوای تصویریتان صدا بدهید.در اینجا پنج نکته برای کمک به نوشتن بهتر کپشنهای اینستاگرام وجود دارد.
1-ابتدا چندین پیشنویس بنویسید.
آیا تا به حال برای شما پیش آمده که فکر کنید برای گفتن یک جوک خیلی دیر باشد؟ همه ما در زمانی که با کپشن یا عنوانی مواجه میشویم که قبلا آن را منتشر کردهایم احساس مشابهی داشتهایم. نکته این است که این فرآيند را به سرعت پیش نبرید. در عوض چندین ایده برای کپشن بنویسید، آنها را به تاخیر بیندازید، در میان همکاران نظرسنجی کنید که کدام یک بهتر است و به طور کلی برای این کار وقت بگذارید.شاید در این نقطه از خودتان بپرسید: «آیا انطباقپذیری و زمانبندی در اینستاگرام مهم است؟» اینها میتوانند به موضوع پستهای شما بستگی داشته باشند. برای مثال، پاتریک جانل یک کاربر حرفهای اینستاگرام دوست دارد آنچه را که در لحظه انجام میدهد در زمان واقعی پست کند.» فید اینستاگرام ما یعنی همان صفحهای که پس از بازکردن اینستاگرام میبینیم پس از مدتی لحظاتی را به ما نشان میدهد که اینستاگرام تصور میکند برای ما مهمترین هستند. اینستاگرام با توجه به بازدید شما از پستها به علایق شما دست پیدا میکند. قابلیت مشاهده پستهای شما در فیدهای فالوئرهايتان به تعداد لایکها و دیدگاههای یک پست و عوامل دیگر بستگی خواهد داشت.به همین دلیل مهم است که برای ساخت یک کپشن بسیار خوب زمان بگذارید تا فالوئرهاي شما را در اطرافتان نگه دارد و آنقدر از پستهای شما لذت ببرند که آنها را با دوستانشان به اشتراک بگذارند.
2-از هشتگ استفاده کنید.
یک هشتگ در اینستاگرام عملکردی مشابه با عملکرد توئیتر و فیسبوک دارد: این به مکالمات کاربران مختلف درباره یک جریان خاص بستگی دارد. تا زمانی که حساب شما عمومی است، هرکسی آن هشتگ را جستوجو کند میتواند پست اینستاگرام شما را پیدا کند.
هشتگها برای اتصال کاربرانی که به یکدیگر متصل نیستند عالی هستند، اما کاربرانی که علاقه و صحبتهای مشترکی درباره یک عنوان، رویداد، برند و … دارند. آنها همچنین روشی بسیار عالی برای افزودن سرگرمی و شوخی به پستهای شما هستند.
به یاد داشته باشید اگر عبارت هشتگدار شما به طور طبیعی جزئی از یک جمله باشد هیچ یک از این هشتگها را دیگر در انتهای کپشن لیست نکنید. به این ترتیب بخشی از کپشنتان که برای بازدیدکنندگان جذابتر است در ابتدا خواهد آمد و آن را کاربرپسندتر خواهد کرد.
۳-از ایموجی استفاده کنید.
ایموجیها شکلکهای کارتونی هستند که در اکثر گوشیهای هوشمند کاربران وجود دارند که میتوانند برخی از شخصیتها را به یک کپشن اینستاگرام اضافه کنند. به همین دلیل بسیاری از برندها حتی برندهای جدیتر در کپشنهای خود از این ایموجیها استفاده میکنند. روشهای بسیار زیادی وجود دارد که میتوانید از ایموجیها در پستهایتان استفاده کنید. برای مثال، شما میتوانید در ابتدای پست خود برای جذب کاربران از آنها استفاده کنید. همچنین میتوانید در میان جملات به جای برخی واژهها یا در پایان یک پست به عنوان نوعی شوخی یا جمله اصلی از آنها استفاده کنید.
۴-کانالهای اجتماعی دیگر خود را ترویج دهید.
شما همچنین میتوانید از کپشن خود برای ترویج حسابهای شبکههای اجتماعیتان استفاده کنید. این روش بسیار خوبی است که موجب میشود فالوئرهاي شما بدانند در کدام شبکههای اجتماعی دیگر میتوانند شما را پیدا کنند. به این ترتیب فالوئرهاي اینستاگرام شما میتوانند شما را در توئیتر، فیسبوک، تلگرام و… دنبال کنند.
۵-هنگامی که مطمئن نیستید، کپشن خود را خلاصه کنید.
بسته به مخاطبانتان، کپشنهای شما باید بیشتر از چند کلمه یا جمله باشند. برای مثال، اگر شما یک شرکت غذایی هستید، باید دستورالعمل کامل غذا را در کپشن خود پست کنید. باید مهمترین اطلاعات مانند نام غذا را در ابتدای کپشن خود قرار دهید.
اما اگر هنوز مطمئن نیستید و نمیدانید صدای برندتان چیست، عاقلانهترین کار این است که آن را خلاصه کنید. برخی از بهترین کپشنهای اینستاگرام، لب مطلبهای کوتاه هستند، که سریعا نکته اصلی را میرسانند و اجازه میدهند محتوای بصری بیشترین حرفها را بزنند.