لکسوس LFA
امروزه خودروهای GT3 زیادی در بازار وجود دارند، از آنها بهعنوان مرجع استفاده کنید.
این گفته بهوضوح نشان میدهد که تویوتا خودروهایی مانند پورشه 911 GT3 با قیمت پایه ۲۳۰ هزار دلار و مرسدس AMG GT با قیمت بیش از ۲۰۰ هزار دلار را بهعنوان رقبای اصلی GR GT در نظر گرفته است. این یعنی باید منتظر قیمتی در بازه بالای ۲۰۰ هزار دلار باشیم که گرچه هنوز گران است اما با قیمت نجومی LFA فاصلهٔ زیادی دارد. یکی دیگر از جزئیات جالب درباره این خودرو، محل فروش آن است. باوجوداینکه GR GT نشان پرافتخار گازو ریسینگ را بر پیشانی دارد، در کنار مدلهایی مانند GR کرولا در نمایندگیهای عادی تویوتا فروخته نخواهد شد بلکه این سوپراسپرت قدرتمند از طریق نمایندگیهای منتخب لکسوس به دست مشتریان خواهد رسید. این تصمیم هوشمندانه تضمین میکند که خریداران تجربهٔ خرید و خدمات پس از فروش لوکس و ویژهای را دریافت کنند که شایستهٔ خودرویی در این سطح است.
تویوتا همچنین برای نمایش پیوند عمیق GR GT با تاریخ پرافتخار خود، یک ویدیوی تبلیغاتی تماشایی ساخته است. در این ویدیو، سه نسل از خودروهای اسپرت پرچمدار این شرکت، یعنی 2000GT کلاسیک، لکسوس LFA با آن صدای بینظیر موتور V10 و درنهایت GR GT جدید در کنار هم قرار میگیرند. آکیو تویودا، رئیس هیئتمدیره شرکت تویوتا، این گردهمایی را نمادی از فلسفهٔ ژاپنی «تجدید دوره» توصیف کرده است. پیشرانهٔ GR GT یک موتور V8 توئین توربو هیبریدی است که نهتنها قدرت فوقالعادهای تولید میکند، بلکه به این خودرو برای پاس کردن استانداردهای سختگیرانهٔ آلایندگی نیز کمک خواهد کرد. به نظر میرسد تویوتا این بار قصد دارد خودرویی بسازد که نهفقط در کلکسیونها بلکه در جادهها و پیستهای مسابقه بدرخشد.