لوتوس اسپریت
زیر پوستهٔ زیبا و آشنای سری ۱، یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V8 کاملاً بازسازی و مدرن شده قرار دارد. مهندسان انکور با استفاده از پیستونهای فورجکاری شده، انژکتورهای بزرگتر، توربوشارژرهای ارتقاءیافته و سیستم اگزوزی از جنس فولاد ضدزنگ، خروجی این موتور را به ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور رساندهاند. این نیرو از طریق یک گیربکس دستی به چرخهای عقب منتقل میشود و به این خودروی ۱۲۰۲ کیلوگرمی اجازه میدهد تا در زمانی حدود ۴ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و به حداکثر سرعت ۲۸۲ کیلومتر بر ساعت دست یابد.
برای اطمینان از اینکه هندلینگ خودرو بهاندازهٔ ظاهرش جذاب باشد، انکور از سیستم تعلیق اسپرت به همراه کمکفنرهای بلیشتاین و یک سیستم فرمان هیدرولیک جدید استفاده کرده است که نویدبخش همان حس رانندگی خالص و مشهور لوتوس است. بدنه نیز با حفظ خطوط اصلی اسپریت، با سپرهای جدید، رینگهای ۱۷ اینچی در جلو و ۱۸ اینچی در عقب و چراغهای LED مدرن (البته با حفظ مکانیزم مخفی دوستداشتنی) بهروزرسانی شده است.
در داخل کابین، طراحی معروف کاکپیت فراگیر اسپریت با استفاده از متریالی مانند چرم، آلکانتارا و آلومینیوم ماشینکاریشده، به سطح جدیدی از تجمل رسیده است. فناوریهای مدرن مثل اپل کارپلی، دوربینهای ۳۶۰ درجه و سیستم تهویهٔ دیجیتال نیز به شکلی یکپارچه در این فضا ادغام شدهاند؛ جالب است بدانید که معماری الکتریکی این خودرو از همان سیستم اطلاعات و سرگرمی استفاده میکند که در ابرخودروهای برندهایی چون گوردون موری و پاگانی به کار رفته است.
با توجه به اینکه لوتوس درمجموع تنها ۱,۲۳۷ دستگاه اسپریت V8 تولید کرده، انکور قصد دارد تنها ۵۰ دستگاه از سری ۱ را بر پایهٔ مدلهای اصلی بسازد. این شرکت در حال حاضر روی اولین پروتوتایپ خود کار میکند و قرار است اولین خودروی مشتری در آوریل آینده تحویل داده شود. قیمت پایهٔ این جواهر بازآفرینیشده حدود ۵۷۵ هزار دلار خواهد بود.