ایمیل سرد برای کسبوکارهای کوچک موثر است
هیچ یک،ایمیل سرد از آغاز اینترنت وجود داشته است. تصور پیداکردن مشتریان بالقوه کسبوکار از طریق ایمیل در این دوره طولانی بعید نبوده است زیرا بسیار کارآمد است. شرکتهای مولتی میلیاردر موفقیتشان را حداقل در مراحل اولیه مدیون ایمیل سرد هستند. مهم نیست کسبوکار شما چقدر بزرگ است، ایمیل سرد یک روش اثباتشده برای افزایش سرنخهای فروش و رشد شبکه شماست.
آن را به طور مناسب برنامهریزی کنید.
شما احتمالا متوجه شدهاید که صندوق پستی ایمیل شما جدیدترین پیامها را در بالا قرار میدهد، و افراد ابتدا آنها را خواهند دید. برنامه ارسال پیامهای خود را بین ساعت 8:30 تا 9 صبح روز شنبه تنظیم کنید. احتمالا مشتری بالقوه شما در طول مسیر پیش از رسیدن به محل کار ایمیل خود را بررسی میکند.
خط موضوع خود را خاص کنید.
اطمینان پیدا کنید که خط موضوع شما کوتاه و خاص است. چیزهایی را که نمیتوانید ارائه دهید به هیچ وجه وعده ندهید. اگر میخواهید یک دقیقه از زمان آنها را در اختیار داشته باشید اطمینان پیدا کنید که واقعا برای صحبت با آنها به یک دقیقه زمان نیاز دارید. در ایمیل حرفهای نامفهوم نزنید. بر سر اصل مطلب بروید و دلیل ارسال ایمیل خود را به آنها بگویید. آدام گرنت فرد تاثیرگذار لینکدین میگوید: «وقتی میخواهید توجه شخص مهمی را جلب کنید، خطوط موضوعی سرگرمکننده را کنار بگذارید و روی سودمندبودن تمرکز کنید.»
آن را کش ندهید.
کرولاین وب نویسنده «چگونه یک روز خوب بسازیم؟» به خوانندهها راز ایمیل سرد را گفت. او میگوید: راه حل + مشکل یا رنج + آینده + طرح راه حل. با این شیوه شما به آن شخص میگویید: من راه حل خود را برای یک نقطه رنج یا یک مشکل که ممکن است در کسبوکارتان وجود داشته باشد مینویسم. سپس به آنها نشان دهید که با این راه حل آینده را چگونه میبینید. به یاد داشته باشید همه چیز در مورد نحوه کمک شما به آنهاست نه نحوه کمک کسبوکارشان به آنها.
آن را شخصی کنید.
مهمترین کاری که شما میتوانید در زمان ارسال یک ایمیل سرد انجام دهید این است کهایمیل را شخصی کنید. انجام این کار در زمانی که کسبوکار شما در تلاش است تا به کسبوکارهای همصنف خود کمک کند بسیار آسانتر است. به طور مشخص به آنها بگویید: چرا شما میخواهید با آنها همکاری کنید؟بگذارید درباره پروژههای دیگری که قبلا انجام داده بودید یا در آنها نقشی داشتید بدانند، و اگر آنها را در گذشته ملاقات کردهاید آن را یادآوری کنید. تصور نکنید آنها شما را به خاطر میآورند. به جای کلمه «من» اغلب اوقات بگویید «شما».
همیشه ایمیل خود را با یک دعوت به اقدام یا CTA پایان دهید.
اطمینان پیدا کنید که هر ایمیل با یک درخواست دعوت به اقدام پایان مییابد، به نحوی که مطمئن شوید ارتباطتان را با مخاطبتان ساختهاید. اگر شما مراحل بعدی را به آنها نگویید یا به آنها نگویید چه کاری میخواهید برای آنها انجام دهید، آنها نخواهند دانست که شما در انتظار پاسخشان هستید.یک دعوت به اقدام موثر هیجانانگیز است نه عمومی و شامل یک سوال یا یک لینک است تا آنها بتوانند بر روی آن کلیک کنند، مانند پرسیدن نظر آنها. اگر ایمیلتان بدون پاسخ یا بازنشده باقی ماند نگران نباشید و به روشی دیگر پیگیری کنید. شما به سرعت یاد میگیرید به پاسخهایی که دریافت نمیکنید زیاد اهمیت ندهید و بیشتر به کاری که خودتان انجام میدهید اهمیت دهید. یک توصیه برای شما دارم. در ایمیل خود برای درخواست کلیک، لینک قرار ندهید. اگر آنها ندانند شما چه کسی هستید، احتمالا آن را انجام نخواهند داد. اطمینان پیدا کنید که هرچه را لازم است در ایمیل گفتهاید بدون اینکه نیاز باشد مشتریان و مشتریان بالقوهتان برای کلیک آن تحقیق کنند. حتی گرچه این ایمیل ایمیل سرد نامیده میشود، با استفاده از برنامهریزی مناسب و نکات بالا میتوانید این اتصالات گرم و پایدار را با مخاطبان فعلی و بالقوه خود بسازید و کسبوکار کوچک خود را بر روی موفقیت آینده تنظیم کنید. ایمیل سرد میتواند در رونقدادن کسبوکارهای کوچک شما بسیار موثر و کارآمد باشد.