مرسدس SLK55
قلب تپندهٔ این گالوینگ مدرن، همان پیشرانهٔ اصلی SLK55 AMG است؛ یک موتور ۵٫۵ لیتری V8 تنفس طبیعی که پیش از دوران توربوشارژرهای مرسدس ساخته شده است. این هیولای خوشصدا قدرتی معادل ۴۲۱ اسب بخار و گشتاور ۵۴۰ نیوتن متر تولید میکند و تمام این نیرو را از طریق یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک AMG به چرخهای عقب میفرستد. تمام حالتهای رانندگی اصلی خودرو حفظ شدهاند تا تجربهای مدرن را فراهم کنند.
البته مهندسان سیگنیچر اتواسپرت به تغییرات ظاهری بسنده نکردهاند. برای بهبود هندلینگ و ایجاد هماهنگی با ظاهر کلاسیک، از سیستم تعلیق پیشرفتهٔ ساخت KW با قابلیت تنظیم ارتفاع، فشردگی و بازگشت استفاده کردهاند. رینگهای ۱۸ اینچی سهتکهٔ سفارشی نیز بهگونهای طراحی شدهاند که قالپاقهای اصلی 300SL روی آنها نصب شود و لاستیکهای مدرن میشلین پایلوت اسپرت کاپ ۲ هم چسبندگی و ایمنی امروزی را فراهم میکنند. رنگ مشکی بدنه نیز با ظرافت، هرگونه تفاوت جزئی در ابعاد را نسبت به مدل اصلی پنهان میکند.
با باز کردن درهای گالوینگ، با کابین آشنای SLK55 روبرو میشوید که در این بستر کلاسیک، کاملاً آیندهنگرانه به نظر میرسد. امکاناتی نظیر صندلیهای برقی با گرمکن، تهویه مطبوع، سیستم صوتی مدرن و بلوتوث، تجربهٔ رانندگی را بسیار لذتبخشتر از یک خودروی کلاسیک واقعی میکنند. این خودرو که کارکردی حدود ۱۱۲ هزار کیلومتر دارد، با قیمت ۲۹۹,۹۵۰ دلار به فروش میرسد. شاید در مقایسه با یک SLK55 کارکرده با قیمت حدود ۴۰ هزار دلار یا حتی یک SLS AMG که با ۱۲۰ هزار دلار هم پیدا میشود گران به نظر برسد اما در قیاس با قیمت ۶ میلیون دلاری یک 300SL گالوینگ اصلی، ارزش چنین رقمی را خواهد داشت.