کوروت ZR1
در مسابقه اول، وایپر با ثبت زمان ۱۴.۳ ثانیه و شتاب صفرتاصد ۶.۱ ثانیهای، بهراحتی کوروت را پشت سر گذاشت. کوروت ZR1 این مسافت را در ۱۷.۲۲ ثانیه طی کرد؛ اما مهندسان شورلت در آن زمان یک ترفند ویژه برای ZR1 در نظر گرفته بودند؛ یک کلید مخصوص روی کنسول مرکزی که تمام قدرت پیشرانه را آزاد میکند. در مسابقه دوم، با فعالسازی این کلید، عملکرد کوروت به شکل چشمگیری بهبود یافت و زمان خود را به ۱۵.۳۷ ثانیه کاهش داد. بااینحال، این پیشرفت نیز برای شکست دادن وایپر کافی نبود؛ راننده وایپر نیز با بهبود عملکرد خود، مسافت را در ۱۴.۲ ثانیه به پایان رساند. رقابت در یک مسابقه رولینگ نیز ادامه یافت و بازهم این وایپر بود که برتری خود را به رخ کشید؛ اما داستان این دو خودرو فراتر از خط پایان مسابقه درگ است؛ جایی که بحث ارزش در برابر قیمت به میان میآید.
تیم برگزارکننده، دوج وایپر مدل ۱۹۹۴ را با کارکرد ۲۷ هزار کیلومتر به قیمت ۴۰ هزار دلار خریداری کرده است. در مقابل، شورلت کوروت C4 ZR1 با کارکرد ۴۲ هزار کیلومتر، تنها ۲۷ هزار دلار قیمت داشته است. این اختلاف قیمت ۱۳ هزار دلاری، کوروت را به گزینهای بسیار جذاب از نظر ارزش خرید تبدیل میکند. هرچند وایپر در پیست سریعتر است اما ZR1 تجربه یک سوپراسپرت کلاسیک را با هزینهای بسیار کمتر ارائه میدهد. بااینحال گاهی تجربه رانندگی فراتر از اعداد و ارقام است و به گفتهٔ یکی از اعضای تیم TFL، تجربهای که در این وایپر به دست میآورید واقعاً با کوروت قابلمقایسه نیست.
مقایسه مشخصات فنی
|
|
کوروت ZR1 مدل ۱۹۹۰ |
دوج وایپر مدل ۱۹۹۴ |
|---|---|---|
|
پیشرانه |
۵.۷ لیتری V8 |
۸.۰ لیتری V10 |
|
قدرت |
۳۷۵ اسب بخار |
۴۰۰ اسب بخار |
|
گشتاور |
۵۰۰ نیوتن متر |
۶۳۰ نیوتن متر |
|
گیربکس |
۶ سرعته دستی |
۶ سرعته دستی |
|
محور محرک |
عقب |
عقب |
|
وزن |
۱۵۷۲ کیلوگرم |
۱۵۴۲ کیلوگرم |