نکتهای مهم در موفقیت صنعت بیمه
هیچ یک،نزدیک به دو دهه از فعالیت شرکتهای بیمه بر روی سبد بیمه عمر و سرمایهگذاری میگذرد. نسل جدیدی از بیمههای زندگی که میتوان با امتیازات بیمهای مفید به عنوان یک کمک بازنشستگی مناسب هم آن را در نظر گرفت. اهمیت این سبد بیمهای فوقالعاده نزد کشورهای توسعهیافته چنان بالاست که تا چهلسالگی افراد جامعه سومین یا چهارمین بیمه زندگی بلندمدت خود را تهیه میکنند ولی ناکامی شرکتهای بیمهای ما غیر از مسائل پیچیده فنی و نوسانات سوددهی ناشی از تورم متغیر، دلیل عمده دیگری نیز دارد. گرچه هنوز بیمههای زندگی ما ثبات سوددهی منظمی ندارند ولی مسلما از دنیا جلوتر هستیم و عدم تربیت نیروی انسانی و تداوم آموزش عملا در پیکره شرکتهای حال حاضر کشورمان امری بدیهی است و نمایندگان و کارگزاران موفق، خارج از نظام آموزشی شرکتهایشان به یادگیری روشهای موثرتر اقدام میکنند و در صورت تجربه روشی موثرتر کمتر به دیگران آموزش داده و به اصطلاح فوت کوزهگری را برای خود نگه میدارند. در این میان استاداني چون جناب آقای امامی و جناب آقای عسگری که به شایستگی خود را وقف آموزش كردهاند استثنا هستند ولی به هر حال مقوله آموزش و تداوم آن، حلقه مفقوده صنعت بیمه ماست. شبکهسازی و استفاده از اهرم انسانی در کشور ما هنوز به صورت تابو در ذهن علمای صنعت بیمه خودنمایی میکند و همین عدم آگاهی باعث شده شرکتهای بیمه حمایت چندانی نکنند. اما وقتش رسیده که عموم فعالان صنعت بیمه به رویکرد و نتایج پیشگامان شبکهسازی صنعت بیمه نگاهی بیندازند.
آموزشهای ساده ولی کاربردی صنعت بیمه به دلیل اجبار به برگزاری هرروزه و تداوم آن، افراد عادی را به مشاوران پخته و کاربلدی تبدیل میکند که میتوانند پرتفوهای عالی را رقم بزنند. این ساختار به دلیل جذب نیروهای جدید به تمامی ارکان جامعه نفوذ پیدا میکنند و چون در بدو همکاری بیشتر روی بازار گرم خود فعالیت میکنند افرادی با سلایق مختلف را با سبدهای بیمهای گوناگون آشنا میکنند و گسترش تعداد و آموزشهای این مجموعهها میتواند راهگشاترین روش برای خروج از رکود بازار بیمهای کشورمان باشد.
افتخار دارم که به عنوان یک سرباز کوچک صنعت بیمه با مداومت و استمداد از نیروی برتر کائنات، پایهگذار سبکی از فروش شدهام که روزبهروز ترقی کرده و میروم که بیش از پیش مورد توجه قرار گیرم. در جنگ تمامعیار اقتصادی کنونی کشورمان، لزوم فعالیت این مجموعهها بیش از پیش اهمیت پیدا میکند و تجربه نشان داده که در زمان رکود اقتصادی جامعه، میزان پیوستن افراد جدید به شبکههای فروش با روش مستقیم بیشتر میشود.
به عنوان رهبر مجموعهای که بیش از هشت ماه از سازمان فروشم دور هستم و فقط با زمان محدود تلفنی میتوانم خدمتگزار باشم، مفتخرم از انسانهای ارزشمندی پشتیبانی کرده و میکنم که فردای صنعت بیمه را از آن خود خواهند کرد و با این روش به تمامی ارکان جامعه به صورت مثبت و متفاوت خدمات بیمهای را عرضه خواهند کرد و مسلما از این فعالیت که خدمتی تمامعیار است به آزادی مالی نیز خواهند رسید، این تنها کاری است که اگر بیش از هشت ماه از کارت دور باشی، میتوانی درآمدی بیشتر از ماه قبل کسب کنی و شما حتما میتوانید نتایجی بهتر از دستاورد من ایجاد کنید.
به امید داشتن ایرانی آباد با بیمههای زندگی و تحقق شعار هر ایرانی یک بیمه زندگی.