لامبورگینی اونتادور
در یک سو، مرسدس AMG GT بلک سریز با پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو قرار دارد که ۷۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و تمام این نیرو را به چرخهای عقب میفرستد. در سوی دیگر، لامبورگینی اونتادور اولتیمائه با قلب تپندهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی خود، ۷۸۰ اسب بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق سیستم چهارچرخ محرک به سطح مسیر منتقل میکند.
با شروع مسابقات درگ از حالت سکون، نتیجه کاملاً یکطرفه بود. سیستم چهارچرخ محرک اونتادور برتری قاطعی را روی سطح نهچندان ایدهآل و خاکی باند فرودگاه رقم زد. در هر سه مسابقه، لامبورگینی با فاصلهای بسیار زیاد که بهاندازه چند طول خودرو بود، از مرسدس پیشی گرفت. سوپرکار محرک عقب آلمانی اما در تمام تلاشها برای یافتن چسبندگی ناکام بود و چرخها مدام هرزگردی میکردند.
در مسابقات رولینگ اما ورق برگشت و این مرسدس بود که پیروز شد، هرچند به نظر میرسید این بخش از رقابت چندان منصفانه نباشد. مشاهدات نشان میدهد که رانندهٔ AMG از پدل شیفترها استفاده نمیکند درحالیکه راننده لامبورگینی چندین بار دندهها را بهصورت دستی تعویض میکند. درنهایت، با تایمگیری رسمی، برتری لامبورگینی اثبات شد. اونتادور اولتیمائه مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰.۸۳ ثانیه طی کرد، درحالیکه این زمان برای AMG GT بلک سریز ۱۱.۳۳ ثانیه بود. همچنین شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت لامبورگینی ۳.۲۸ ثانیه و برای مرسدس ۴.۱۸ ثانیه ثبت شد.
مقایسه مشخصات فنی
|
|
لامبورگینی اونتادور اولتیمائه |
مرسدس AMG GT بلک سریز |
|---|---|---|
|
پیشرانه |
۶.۵ لیتری V12 |
۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
|
قدرت |
۷۸۰ اسب بخار |
۷۳۰ اسب بخار |
|
گشتاور |
۷۲۰ نیوتن متر |
۸۰۰ نیوتن متر |
|
گیربکس |
۷ سرعته ISR |
۷ سرعته دوکلاچه |
|
محور محرک |
چهارچرخ |
عقب |
|
وزن |
۱۵۵۰ کیلوگرم |
۱۶۱۵ کیلوگرم |
|
قیمت پایه |
۵۰۷٬۳۵۳ دلار |
۳۲۶٬۰۵۰ دلار |