فورد موندئو
بارزترین تغییرات ظاهری در بخشهای جلو و عقب خودرو متمرکز شدهاند. چراغهای جلوی جدید با طراحی تمیزتر و گرافیک LED مدرن، شباهت غیرقابلانکاری به یک موستانگ چهاردر پیدا کردهاند. این چراغها در کنار یک جلوپنجرهٔ پهنتر و ورودی هوای اسپرتتر در سپر جلو قرار گرفتهاند که چهرهای خشن و مصمم به خودرو بخشیدهاند. در نمای عقب نیز چراغها با گرافیک جدید و سپری بازطراحیشده، ظاهر مدرن خودرو را تکمیل میکنند. ابعاد کلی خودرو با طول ۴,۹۳۵ میلیمتر بدون تغییر باقی مانده است.
در نگاه اول، کابین با همان نمایشگر عظیم که شامل یک پنل ۱۲.۳ اینچی برای صفحه آمپر و یک صفحهنمایش ۲۷ اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی است، آشنا به نظر میرسد اما تحول اصلی در زیر این پوسته رخ داده است. کابین اکنون به نسل جدید نرمافزار SYNC+ مجهز شده که توسط تراشه قدرتمندتر اسنپدراگون 8155 پشتیبانی میشود. فورد وعده داده این ترکیب، رابط کاربری روانتر، عملکرد سریعتر و دستیار صوتی بهبودیافتهای را ارائه میدهد. کنسول میانی نیز با دو پد شارژ بیسیم و جالیوانیهای جدید بازطراحی شده و دکمههای فیزیکی به زیر دریچههای تهویه مطبوع منتقل شدهاند.
فورد موندئو/تاروس جدید همچنان با پیشرانههای بنزینی و هیبریدی عرضه میشود اما قدرت آنها کمی افزایش یافته است. موتور ۱.۵ لیتری توربو پایه اکنون ۱۹۳ اسب بخار قدرت تولید میکند، موتور ۲ لیتری توربو اکوبوست خروجی ۲۵۷ اسب بخار دارد و نسخه هیبریدی با قدرت ترکیبی ۲۸۴ اسب بخار، قویترین گزینه محسوب میشود. تمام مدلها دیفرانسیل جلو هستند و نسخههای بنزینی از گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و مدل هیبریدی از گیربکس CVT استفاده میکنند.