افزایش قدرت و کارایی موتورهای بنزینی با سیستم تزریق آب نوآورانه پورشه
با وجود مزایای فراوان، این فناوری به دلیل یک چالش بزرگ تنظیم دقیق میزان آب تزریقی، هرگز به تولید انبوه نرسیده است. تزریق آب بسیار کم، تأثیر چندانی ندارد و تزریق بیشازحد میتواند به دلیل پدیدهٔ اثر چکش آبی به قطعات موتور آسیب برساند یا حتی منجر به هیدرولاک و از کار افتادن کامل موتور شود. مشکل دیگر این است که سیستمهای فعلی فقط در دور موتور بالا و تحت بار سنگین بهدرستی کار میکنند و عیبیابی آنها نیازمند رانندگی پرشتاب و خطرناک است. اینجاست که پتنت جدید پورشه وارد میدان میشود. بر اساس اسناد این پتنت، پورشه سیستمی را طراحی کرده که این شرایط را در یک خودروی هیبریدی بهصورت ثابت و در تعمیرگاه شبیهسازی میکند. این سیستم از موتورهای الکتریکی خودرو برای ایجاد بار مصنوعی روی موتور بنزینی استفاده میکند و دور موتور را بهصورت لحظهای بالا میبرد. بهاینترتیب، تکنسین میتواند عملکرد انژکتورهای آب را در شرایطی کاملاً مشابه با رانندگی واقعی بررسی و هرگونه نقصی را بهسرعت و با دقت تشخیص دهد.
این سیستم عیبیابی هوشمند میتواند بهصورت خودکار توسط دستگاه دیاگ یا بهصورت دستی توسط تکنسین (با فشردن پدال گاز) فعال شود. نتایج و خطاهای احتمالی نیز روی یک تستر خارجی در تعمیرگاه نمایش داده میشود. این نوآوری نشان میدهد که پورشه قصد دارد فناوری تزریق آب را از یک سیستم خاص برای خودروهای مسابقهای یا مدلهای تولید محدود مانند بامو M4 GTS، به یک ویژگی قابلاعتماد و استاندارد برای خودروهای تولیدی خود تبدیل کند. در دنیایی که بهسرعت به سمت الکتریسیته حرکت میکند، پورشه همچنان برای حفظ هیجان و کارایی موتورهای احتراقی تلاش میکند و این خبر خوبی برای علاقهمندان به دنیای خودرو است.