روشهایی برای کارآفرینشدن بدون شروع از صفر
هیچ یک،راهاندازی یک استارتآپ و درآمدزایی آن منجر به سودهای بزرگ در طول مسیر میشود. بیشتر افراد تصور میکنند که تنها راه شروع یک کسبوکار، ساخت یک محصول از ابتدا یعنی از مرحله طراحی و انجام امور استخدام نیرو و… است. این تنها راه شروع یک کسبوکار نیست، خصوصا اگر میخواهید یک کارآفرین شوید و ایده خاصی ندارید. در زیر ۴ روش را به شما میگویم که بدون شروع از صفر میتوانید کارآفرین شوید.
۱-یک کسبوکار آماده بخرید.
یکی از بهترین روشها برای سرمایهگذاری در یک استارتآپ خرید کسبوکاری است که از قبل راهاندازی شده است. وقتی شما یک کسبوکار آماده را میخرید، میتوانید ریسک خود را کاهش دهید چون مدل این کسبوکار از قبل ثابت شده است. هزاران راه وجود دارد که شما میتوانید با خرید کسبوکارهای آماده از جمله از طریق پلتفورمهایی مانند Flippa و BizBuySell این کار را انجام دهید.برای مثال Flippa روشی برای خریداران و فروشندگان به منظور دیدار و انجام معاملات فروش برای وبسایتها ارائه میکند. Flippa به عنوان یکی از بزرگترین بازارها برای خریدوفروش کسبوکارهای آنلاین، فرآیند خرید را آسان میکند. این کسبوکارها عمدتا تثبیت شدهاند و دارای ترافیک و درآمد بوده و قابل اعتماد هستند. شما میتوانید بعدها آن را توسعه داده و مقیاس آن را افزایش دهید.Biz Buy Sell روشی را برای خرید کسبوکارهای آماده به شما پیشنهاد میدهد اما لازم است در برنامه عضو شوید. هر گزینهای که شما انتخاب میکنید حتما درباره آن شرکت تحقیق کنید، مطلع شوید که چرا این کسبوکار برای فروش گذاشته شده است و ببینید آیا مناسب اهداف مالی و کار شماست یا نه.
۲-خدمات خود را در قبال سهمی از شرکت ارائه دهید.
آیا شما یک مهارت خاص و منحصر به فردی دارید که برای یک استارتآپ سودمند باشد؟ آیا شما یک وکیل، حسابدار یا علاقهمند به بازاریابی هستید؟ همه مهارتهایی را که شما میتوانید به یک استارتآپ ارائه دهید فهرست کنید تا بتواند به ساخت بهتر کسبوکار آنها کمک کرده و در مسیر آنها حیاتی باشد.گام بعدی پیداکردن استارتآپهایی است که فاقد آن مهارت خاص شما باشند و مهارت خود را در قبال سهمی از شرکت ارائه دهید. افراد حرفهای بسته به مرحلهای که شرکت در آن قرار دارد درصد را مشخص میکنند. هرچه شرکت در مراحل اولیهتری باشد شما سهم بیشتری میتوانید دریافت کنید.اگر شما با استفاده از یک استراتژی بازاریابی بینش خاصی به رشد شرکت دارید واقعا سودمند هستید، از آن به عنوان راهکاری برای معرفی بهتر خود به آنها استفاده کنید.
۳-یک سهام بخرید.
شما همچنین میتوانید با سرمایهگذاری پولی یک سهام در شرکت بخرید. فقط به خاطر داشته باشید تحقیقات خود را درباره آن شرکت انجام دهید و بدانید تخصیص سهام چگونه صورت میپذیرد. برای نمونه، یک استارتآپ جدید ممکن است معادل مقداری که پول دادهاید سهام ارائه دهد. این بدین معنی است که اگر شما 25هزار دلار در استارتآپي به ارزش 200هزار دلار داده باشید، و سرمایهگذار دیگری 50هزار دلار بدهد در حالی که شروع مالکیت از پرداخت 125هزار دلار است شما میتوانید یک سهام 5/12 درصدی را در این شرکت انتظار داشته باشید در حالی که سرمایهگذاران دیگر مقدار سهام بیشتری در شرکت دارند. این امر میتواند پیچیدهتر شود، بنابراین برای ارزشگذاریها به یک کارشناس مراجعه کنید. اگرچه در زمان سرمایهگذاری در یک شرکت شما میتوانید ارزشی بیش از پول نقد هم بیاورید یعنی همان تخصصتان. این میتواند شما را به سهم بیشتری از آنچه پول نقد برایتان میآورد برساند.
۴-شریک سرمایه یک بنیانگذار شوید.
اگر شما بودجه دارید، میتوانید به عنوان یک سرمایهگذار حامی در یک استارتآپ سرمایهگذاری کنید. سرمایهگذاری در یک استارتآپ به عنوان یک سرمایهگذار حامی اغلب همراه با یک بازدهی بالاست و شما در ردیف اول دریافت سود قرار دارید. هرچند هنوز هم مهم است که از خطرات مربوطه همچون از دستدادن سرمایهتان مطلع شوید.برای ارزشمندکردن آن، شما باید بیش از 200هزار دلار در سال به دست آورید و حداقل يك میلیون دلار دارایی داشته باشید. شما میتوانید با یک کارگزار یا شرکت کارگزاری که با استارتآپهای قابل اعتماد در تماس هستند به عنوان سرمایهگذار حامی کار کنید. فقط به خاطر داشته باشید سرمایه خود را برای کاهش ریسک با سرمایهگذاری در چند استارتآپ تقسیم کنید.