معرفی هیوندای کریتر
این طراحی نشان میدهد که پکیجهای ظاهری XRT هیوندای ممکن است بهزودی از یکتریم صرفاً تزئینی، به چیزی با قابلیتهای واقعی بیراههنوردی تبدیل شوند. این حرکت هوشمندانهای برای هیوندای محسوب میشود زیرا سبد محصولات این شرکت مملو از کراساوورهای محبوب شهری است اما جای خالی یک قهرمان واقعی آفرود که این روزها خریداران بسیاری به دنبال آن هستند، بهشدت در آن احساس میشود. کریتر دقیقاً برای پر کردن همین خلأ طراحی شده و نشان میدهد که هیوندای قصد دارد هویت ماجراجویانهتر و سرسختتری برای خود بسازد.
گرچه جلوپنجرهٔ بسته و سطوح صاف بدنه به احتمال برقی بودن این کانسپت اشاره دارند اما هیوندای هنوز جزئیات پیشرانه را تأیید نکرده است. اگر کریتر روزی به خط تولید برسد، استفاده از یک پیشرانه درونسوز یا هیبریدی محتملتر به نظر میرسد تا بتواند رقابت نزدیکتری با بزرگان این کلاس مانند فورد و جیپ داشته باشد. سانگیاپ لی، معاون اجرایی و رئیس طراحی جهانی هیوندای و جنسیس، فلسفهٔ پشت این خودرو را اینگونه توصیف میکند:
«کریتر چشماندازی است که با انگیزهٔ بیپایان ما برای کاوش شکل گرفته تا مشتریان خود را برای ماجراجوییهای عمیقتر و استقبال از تأثیر سفر الهام ببخشیم».
باید دید آیا این کاوش جسورانه درنهایت به یک محصول تولیدی تبدیل خواهد شد یا تنها پیشنمایشی از زبان طراحی آیندهٔ مدلهای XRT باقی خواهد ماند.