ادوی مهندسی ایلان ماسک
بخش بزرگی از این موفقیت به قوای محرکه مربوط میشود. تسلا، موتور القایی سنگین در محور عقب را با یک موتور آهنربای دائم سبکتر جایگزین کرده که بهتنهایی حدود ۴۵ کیلوگرم از وزن خودرو کاسته است. علاوه بر این، در سال ۲۰۲۱، با استفاده از سلولهای باتری با چگالی انرژی بالاتر، تعداد سلولها تا ۳۰۰ عدد کاهش یافت و ساختار پکیج باتری نیز بهینهسازی شد. این تغییرات درمجموع ۴۱ کیلوگرم دیگر از وزن را کم کرد. این بهینهسازیها به همینجا ختم نمیشود و استفاده از مواد نازکتر در داخل کابین و ادغام قطعات ایربگ در پوشش سقف، وزنی معادل ۳۶ کیلوگرم را کاهش داده است.
همچنین حدود ۲۰ کیلوگرم از سیمکشی فشارقوی حذف شده و استفاده از قطعات یکپارچهٔ آلومینیومی علاوه بر افزایش استحکام، ۹ کیلوگرم دیگر از وزن کاسته است. حتی ضخامت سپرهای جلو و عقب نیز ۰.۶ میلیمتر کاهش یافته که به صرفهجویی ۴.۵ کیلوگرمی منجر شده است. البته تمام تغییرات در جهت کاهش وزن نبوده است؛ استفاده از رینگها و توپیهای سنگینتر و همچنین عایقبندی صوتی بهتر، مقداری از وزن کمشده را بازگردانده است. بااینحال، تسلا مدل X مدل ۲۰۲۶ همچنان یک شاسیبلند برقی سبکوزن به شمار میرود و با وزن 2367 کیلوگرم، حدود ۲۲۷ کیلوگرم از نزدیکترین رقیب خود یعنی بامو iX xDrive50، سبکتر است.