پورشه و بیوک در صدر لیست رضایت خریداران سال ۲۰۲۵
این گزارش سه یافتهٔ کلیدی را برای نمایندگیهای خودرو آشکار میکند. اول اینکه وقتی نمایندگی دلیل روشنی برای ارزشگذاری خودروی کارکردهٔ مشتری ارائه میدهد، رضایت به شکل چشمگیری افزایش مییابد. دوم، یک خلأ بزرگ در خدمات پس از فروش را نشان میدهد زیرا نزدیک به یکچهارم خریداران خواهان پیگیری و آموزش در مورد ویژگیهای خودروی خود هستند اما این اتفاق هرگز نمیافتد. این موضوع با پیچیدهتر شدن سیستمهای اطلاعات و سرگرمی و دستیارهای رانندگی پیشرفته مانند بلو کروز فورد یا سوپر کروز جنرال موتورز، اهمیت بیشتری پیدا کرده است. یافتهٔ نهایی نیز به تأثیر تعرفههای واردات بر تصمیم خرید مشتریان اشاره دارد؛ جایی که ۸۷ درصد از خریداران برندهای وارداتی اعلام کردهاند که به دلیل نگرانی از افزایش تعرفهها، زودتر از موعد مقرر اقدام به خرید کردهاند.
در بخش خودروهای لوکس، پورشه با کسب ۸۵۵ امتیاز از ۱۰۰۰، جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است. پسازآن، لندروور با ۸۳۸ امتیاز و اینفینیتی با ۸۳۵ امتیاز قرار دارند. مرسدس بنز با ۸۳۳ امتیاز چهارم است و لینکلن (۸۲۷) بالاتر از بیامو قرار گرفته است؛ اما بزرگترین شگفتی شاید قرار گرفتن جنسیس با تنها ۸۰۴ امتیاز در انتهای جدول و حتی پایینتر از ولوو باشد. این اتفاقی غیرمنتظره برای برندی است که در دهه گذشته تلاش زیادی برای تثبیت خود در بازار لوکسها کرده است. در بخش خودروهای غیرلوکس نیز نتایج جالبی به چشم میخورد. مزدا توانسته رضایت مشتریانی بیشتر از هوندا و تویوتا جلب کند و بیوک برای دومین سال پیاپی، پادشاه رضایت خریداران در بخش غیرلوکس لقب گرفته است. در بازار وانتها نیز با وجود فروش بالاتر فورد، مشتریان شورلت از تجربهٔ خرید خود رضایت بیشتری داشتهاند.