بازاریابی محتوا را به یک فعالیت تیمی تبدیل کنید
هیچ یک،این روزها بازاریابی محتوا یک جنبه حیاتی از تلاشهای تبلیغاتی هر شرکتی تلقی میشود. با وجود اين، برای یک استارتآپ جدید با یک بودجه محدود تلاش برای پیداکردن راهی برای ساخت وبلاگهای جذاب، پستهای شبکههای اجتماعی یا اینفوگرافیکها میتواند بسیار موثر باشد. بازاریابی محتوا نباید تنها توسط یک کارمند انجام شود. وقتی کل تیم درگیر شوند، نه تنها تولید محتوای بازاریابی بسیار آسانتر میشود بلکه تولید محتوای جذاب قطعیتر میشود. در اینجا به شما میگویم چگونه میتوانید برای بازاریابی محتوایتان از دیگران کمک بگیرید.
۱- اطلاعات را برای حفظ زمان با یک تیم به اشتراک بگذارید.
بازاریابی محتوای کیفی اغلب به طور آشکار تبلیغاتی به نظر نمیرسد، در عوض به دنبال اشتراکگذاری حقایق یا اطلاعات مفید با مخاطب مورد نظر برند است. جمعآوری این دادهها میتواند تلاشی وقتگیر برای یک بازاریاب باشد، با وجود اين اغلب کسانی در شرکت حضور دارند که از قبل به این اطلاعات لازم دسترسی دارند. تشویق به اشتراکگذاری علم میتواند به طرز چشمگیری فرآيند تولید را سرعت ببخشد. طبق IDC، کارکنان علم به طور میانگین 5/2 ساعت در روز یعنی حدود 30 درصد زمان کاریشان را برای جستوجوی اطلاعات صرف میکنند. اگر همه به این اطلاعات دسترسی داشته باشند، کارآمدی و اثرگذاری بهبود یافته و اتلاف وقت کم میشود.
۲- مقداری درک فنی داشته باشید.
در حالی که بازاریابان محتوا ممکن است مهارتهایی در نوشتن یک مقاله منسجم یا طراحی یک اینفوگرافیک جذاب داشته باشند، شاید لزوما از آنچه مخاطب هدفشان میداند یا نمیداند کاملا آگاه نباشند. در این مواقع، به دستآوردن دادههای درجه یک و عالی از اعضای دیگر تیم میتواند روشی طولانی در تضمین ایجاد محتوای با کیفیت باشد. کارمندان میتوانند از مهارت فنیشان برای ارائه دادهها بر اساس نوع اصطلاحاتی که باید در رسانههای اجتماعی به کار ببرند استفاده کنند. چنین کمکی اطمینان میدهد که مطالب بازاریابی محتوا برای مخاطب مورد نظرشان مناسب و مرتبط بوده و در نتیجه باعث تعامل بسیار بیشتری میشود.
۳- یک مسئولیت مشترک ایجاد کنید.
همکاران شما شاید سابقه مناسبی برای نوشتن یک مقاله یا خلق گرافیکهای دیجیتالی نداشته باشند، اما این بدین معنی نیست که آنها نتوانند ایدههای بزرگی برای محتوا داشته باشند. با این همه، دلیل اینکه آنها برای استارتآپ شما کار میکنند احتمالا این است که آنها بسیاری از علایق نزدیک با مخاطب مورد نظر شما را به اشتراک میگذارند.جلسات غیررسمی طوفان فکری در یک مکالمه خصوصی یا آنلاین از طریق Google doc یا Slack channel میتواند فرصتهای بزرگی را برای کارکنان «غیرخلاق» فراهم کند تا ایدههایشان را به اشتراک بگذارند. همانطور که اعضای تیم شما اعتماد به نفس پیدا میکنند، آنها میتوانند حتی خودشان با نوشتن پستهای مهمان یا کمک به رسانههای اجتماعی تولید محتوا را شروع کنند.
۴- با کارمندان مصاحبه کنید تا ببینید پشت پردهشان چه چیزی وجود دارد.
هرکسی نمیتواند به راحتی ایدههایی برای یک کمپین بازاریابی محتوا داشته باشد، اما این بدین معنی نیست که آنها نمیتوانند در تولید محتوا درگیر شوند. مخاطبان آنلاین تمایل دارند تا پشت صحنه را ببینند، و با مصاحبه با یک همکار دیگر یا برجستهکردن آنچه آنها در یک ویدئو یا در رسانههای اجتماعی انجام میدهند شما میتوانید به بهبود و اجتماعیکردن برندتان بپردازید. همانطور که بریت ریلاندر در «تغذیه ورزشی» میگوید: «اجازهدادن به مشتریان و اربابرجوع، شما برای اینکه به جزئیات اصلی فرآيندهای کسبوکارتان نگاهی بیندازند، برای شما فرصتی است تا داستانهای موفقیت، شکست، شادی و ناامیدی را با آنها به اشتراک بگذارید. هم شما و هم مخاطبتان از یکدیگر یاد میگیرید و فرصتهایی را برای همکاری خلق میکنید.»
۵- همه را تشویق کنید تا به تولید محتوا کمک کنند.
در مراحل اولیه راهاندازی یک استارتآپ ممکن است رسیدن محتوای شما به دست گروهی از مخاطبان مشکل باشد. این جایی است که تلاش تمام افراد یک شرکت میتواند بزرگترین اختلاف را ایجاد کند. با تغییرات انتشار اخبار فیسبوک، بسیاری از افراد شاید اگر دوستشان محتوای برند شخصی شما را برایشان ارسال نکند اصلا آن را نبینند. تشویق کل کارمندان برای اشتراکگذاری محتوای بازاریابی شما از طریق حسابهای رسانههای اجتماعی شخصیشان میتواند یک ترافیکساز زبانی فوقالعاده باشد.بازاریابی محتوای خوب نیازمند کار بسیار زیاد است. همانطور که شما از این نکات استفاده میکنید تا هرکسی را در استارتآپتان درگیر کنید، برای رسیدن به نتایج دلخواه به واسطه تلاشهای بازاریابی محتوای خود مجهزتر خواهید شد.