نسل آینده مزدا ۳ چینی خواهد شد!
اگر این همکاری به حقیقت بپیوندد، مزدا 3e بهاحتمالزیاد از قوای محرکهٔ دیپال L06 بهره خواهد برد که در دو نسخه عرضه میشود. نسخهٔ اول یک مدل هیبریدی بردافزا است که از یک پیشرانه بنزینی ۱.۵ لیتری در کنار یک موتور برقی با قدرت ۲۵۵ اسب بخار و باتری ۲۸.۳۹ کیلووات ساعتی استفاده میکند. این نسخه میتواند تا ۱۸۰ کیلومتر را بهصورت تمام برقی طی کند. نسخهٔ دوم، یک خودروی تمام برقی با یک موتور الکتریکی روی محور عقب است که ۲۶۸ اسب بخار قدرت تولید میکند. برای این مدل دو پکیج باتری ۵۶ و ۶۹ کیلووات ساعتی در نظر گرفته شده که نسخهٔ بزرگتر بردی معادل ۶۷۰ کیلومتر را فراهم میکند.
یکی از تغییرات مهم در نسل جدید، افزایش ابعاد خواهد بود. پلتفرم دیپال L06 بهطور قابلتوجهی از مزدا ۳ فعلی بزرگتر است و این موضوع میتواند یکی از نقاط ضعف اصلی این خودرو، یعنی فضای تنگ سرنشینان عقب را برطرف کند. در داخل کابین نیز باید منتظر فضایی مدرنتر، با نمایشگرهای بزرگ و فناوریهایی مانند نمایشگر سربالای واقعیت افزوده و سیستمهای کمکراننده سطح دو پلاس با لیدار باشیم. با وجود استفاده از پلتفرم چینی، انتظار میرود ظاهر خودرو همچنان به زبان طراحی نمادین مزدا وفادار بماند و شاهد چراغهای باریک، جلوپنجرهٔ نورانی و خطوط سیال بدنه باشیم. بااینحال، باید در نظر داشت که در صورت تحقق این سناریو، عرضهٔ مزدا 3e در بازار آمریکای شمالی بعید به نظر میرسد و این خودرو رقیبی برای مدلهایی چون تسلا مدل ۳، هیوندای آیونیک 6 و بیوایدی سیل در بازارهای اروپایی و آسیایی خواهد بود.