بازگشت فراری ۵۹۹ به بازار با تولید محدود و قیمت ۱.۱ میلیون دلاری
تالوس XXT لباسی از فیبر کربن بر تن کرده که شامل اسپلیتر، کاناردها، گلگیرهای پهنتر، کاپوت جدید، ورودیهای هوای جانبی، دیفیوزر بازطراحیشده و یک بال عقب ثابت و جسورانه است. این کیت بدنه، در کنار رینگهای ۲۰ اینچی فورجکاریشده، به خودرویی که روزی توسط جیسون کستریوتا طراحی شده بود، ظاهری کاملاً مسابقهای و درعینحال قانونی برای تردد در شهر میبخشد.
زیر این پوسته فیبر کربنی، مهندسان تالوس تغییرات مهمی اعمال کردهاند. سیستم تعلیق پیشرفته اوهلینز وظیفه مدیریت حرکات خودرو را بر عهده دارد که به گفته شرکت، با وجود ظاهر مسابقهای، تجربه رانندگی راحتی را فراهم میکند؛ اما جذابترین بخش، پیشرانه است. موتور ۶ لیتری V12 تنفس طبیعی این فراری اکنون ۶۷۴ اسب بخار قدرت تولید میکند که ۶۳ اسب بخار بیشتر از مدل استاندارد 599 GTB است. برای انتقال نیرو هم امکان سفارش گیربکس دستی وجود خواهد داشت. این سوپرکار قادر است در ۳.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و به حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.
پنج مالک خوششانس این خودرو فرصت شخصیسازی کامل آن را خواهند داشت؛ از انتخاب رنگهای سفارشی بدنه و روکشهای مات یا براق فیبر کربن گرفته تا تزئینات داخلی منحصربهفرد. حتی امکان افزودن رول کیج و یک سیستم اطلاعات-سرگرمی مدرن نیز وجود دارد. این پروژه که به گفته جیمی تویتس، مدیرعامل تالوس، بیش از دو سال و حدود ۴۰۰ ساعت کار توسعهای زمان برده است، تعهدی جدی به جزئیات را به نمایش میگذارد.
این سطح از انحصار و مهندسی البته ارزان نیست. قیمت پایه برای تبدیل یک فراری 599 GTB به تالوس XXT از ۸۵۰ هزار پوند آغاز میشود که هزینه خرید خودروی اصلی را هم شامل نمیشود. این رقم، بیش از دو برابر قیمت یک فراری دودیچی چیلیندری جدید است اما همانطور که میدانیم، خاص بودن هرگز ارزان به دست نمیآید.