تبدیل فراری GTC4 لوسو به شاسیبلند آفرود با موتور V12!
مهندسان این شرکت ارتفاع سیستم تعلیق را دو برابر کردهاند و با استفاده از بازوهای کنترلی آلومینیومی سفارشی و تقویت اتصالات، بازهٔ حرکت چرخها را به ۲۰ سانتیمتر رساندهاند. این هیولای بیابانگرد حتی به یک سیستم هوای داخلی برای تنظیم فشار تایرها در حین حرکت هم مجهز است و ۳۰ درصد قطعات آن در مقایسه با نسخهٔ استاندارد، جدید هستند. قلب تپندهٔ این فراری آفرودر، همان پیشرانهٔ ۶.۳ لیتری V12 است که اکنون تقویت شده و حدود ۷۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. این نیرو از طریق گیربکس استاندارد فراری به هر چهارچرخ منتقل میشود و به گفتهٔ سازنده، برای تحمل فشارهای مسابقات استقامتی کاملاً آماده است.
مشتریان میتوانند جزئیات زیادی را ازجمله ضریب سختی فنرها، سیستم اگزوز سفارشی، چراغهای رالی، باربند سقفی و پوشش محافظ رنگ بدنه را مطابق سلیقهٔ خود سفارش دهند. هزینهٔ این تبدیل جذاب حدود ۱۷۵ هزار دلار اعلام شده که البته این مبلغ، قیمت خود فراری GTC4 لوسوی را شامل نمیشود. بااینحال، ادعای «اولین بودن» این شرکت چندان دقیق نیست.
در دههٔ ۱۹۸۰، لامبورگینی با معرفی مدل LM002 که به رمبو لامبو مشهور شد، دقیقاً همین کار را انجام داده بود. LM002 یک غول بیابانی با چهار صندلی، ارتفاع بسیار زیاد از سطح زمین و پیشرانهٔ V12 قدرتمند کانتاش بود که تعریفی جدید از یک خودروی آفرود لوکس ارائه کرد. با همهٔ اینها، نمیتوان انکار کرد که الواتو یک پروژهٔ بسیار جذاب و یک برداشت مدرن و هیجانانگیز از یک سوپراسپرت به سبک مسابقات داکار است.