بازگشت برند قدیمی نورتون با سوپربایک ۲۰۶ اسب بخار ۱۲۰۰ سیسیبازگشت برند قدیمی نورتون با سوپربایک ۲۰۶ اسب بخار ۱۲۰۰ سیسی
در قلب این هیولای بریتانیایی، یک پیشرانهٔ V4 کاملاً جدید با حجم ۱۲۰۰ سیسی قرار گرفته که دنیای سوپربایکها کمتر نظیر آن را دیده است. این موتور آلومینیومی و آبخنک، قدرتی معادل ۲۰۶ اسب بخار در ۱۱,۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاوری برابر با ۱۳۰ نیوتن متر در ۹ دور در دقیقه تولید میکند. این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس شش سرعته به چرخ عقب منتقل میشود.
نورتون برای مهار این قدرت، مهندسی دقیقی را به کار گرفته است. Manx R با وزن خشک ۲۰۴ کیلوگرم، به نسبت قدرت به وزن فوقالعادهای دست یافته است. این مجموعه روی رینگهای ۱۷ اینچی فیبر کربنی از برند BST سوار شده که با تایرهای پیرلی دیابلو سوپرکورسا V4S پوشیده شدهاند. وظیفهٔ تعلیق نیز بر عهدهٔ مجموعهای کاملاً قابل تنظیم از برند مارزوچی در جلو و عقب گذاشته شده است که پیشرفتهترین سیستم در تاریخ نورتون محسوب میشود. ترمزهای قدرتمند برمبو نیز تضمینکنندهٔ قدرت توقف متناسب با این سطح از عملکرد هستند.
طراحی Manx R در عین شباهت به رقبایش، هویتی کاملاً مستقل دارد. بدنهٔ آن فاقد هرگونه باله، خطوط اغراقآمیز یا برچسبهای گرافیکی است و حتی پیچهای اتصال قطعات نیز از دید پنهان شدهاند تا ظاهری یکپارچه و سیال ایجاد کنند. این سوپربایک مدرن به پنج حالت رانندگی (بارانی، جاده، اسپرت و دو حالت قابل شخصیسازی) مجهز شده تا راکب بتواند شخصیت آن را با شرایط مختلف تطبیق دهد. با وجود تمام این جزئیات هیجانانگیز، نورتون هنوز اطلاعاتی درباره قیمت و زمان عرضهٔ Manx R منتشر نکرده ولی مشخص است که نورتون با تمام قوا بازگشته تا جایگاه از دست رفتهٔ خود را پس بگیرد.